torsdag 2 april 2009

Gökotta!!??

Som sagt; var det någon som sa gökotta? Jag vaknade klockan 3:07 i morse och kände mig relativt utvilad. Trodde ju därför att klockan vankades vid 5 snåret. När klockan visade på 4:27 började fåglarna höra av sig. Försökte dock somna om men det lyckades inte, så jag gick upp och ur sängen vid 4:40. Och det gjorde jag faktiskt utan att gråta. Jag tänkte i mitt stilla sinne; är det här precis som det ska vara? Ja, tydligen! Det är så roligt att lämna arbetet klockan halv 10 på kvällen och samspråka lite med Florence m fl, och VETA att om några timmar ses vi igen. Hm! Ja det var lite om morgonens filosofiska göromål. Mycket klocka, inte få sova, kissnödig mitt i natten, lösa världsproblem och så går det vidare.

Idag ska jag ut med jobbet för första gången. Det kan bli livat - i alla fall för mig. Så, så här på morgonkulan har jag bestämt mig för att ta bilen in till staden ikväll och det blir till att dricka Ramlösa. Det är nog lika bra, så slipper jag tillbringa fredagen på sparlåga. Tänkte försöka klämma in att shoppa påskgodiset i morgon till jobbet så har jag det gjort. Finns tiden åker jag nog dit med "kittet" också. Tänk att köpa "snarr" för 1400 bananer! Det blir nog två plastkassar fulla med godis!! Fy f-n vad äckligt! *skratt*

Idag kommer "svårmor" och passar yngsta sonen som är så förkyld. Han ser ut som om han varit vaken i flera dygn: alldeles blek, hålögd och svart under ögnonen. Hm. Vi håller tummarna för att resten av familjen inte får hans baciller. Själv borde jag vara hur vaccinerad som helst mot alla baciller what so ever...men jag ska aldrig säga aldrig.

Nu ser jag att jag måste kamma mig lite (ha ha! jag som aldrig kammar mig!) och sedan rulla iväg till arbetet. Jag önskar eder alla en fröjdefull dag. Ta väl hand om den och dig med!!

Namaste!

Lee

2 kommentarer:

  1. Men du skulle ju lämna bilen hemma...

    SvaraRadera
  2. He he hej bästa Hanna! Det gjorde jag ju inte, lämnade bilen hemma that is, och se hur det gick. Sitter här framför datan, nästan ett dygn sedan jag gick upp och är glad för att vi hade en sån jäkla härlig och trevlig kväll!! Tack!! Och hoppas att du också fick/får sova.
    Ses i veckan! Kramen Lee

    SvaraRadera