onsdag 22 april 2009

Lee är sjuk

Ja det kanske ni har vetat länge. Men nu är jag nedbäddad i sängen och skriver i blobben näe i bloggen. Jag har SÅ ont i kroppen att jag hasar mig fram här i huset, och höger öga är det någon som slet ut i natt och i istället stack in en bred förskärare och vred om. Efter att ha lagt mig vid 22 tiden vaknade jag med ett ryck två timmar senare och trodde att klockan var 4.40 - då jag egentligen skulle gå upp. Var tvungen att springa på muggen, if U know what I mean, och mådde skumt illa. Sånt illamående jag hade när jag var med barn. Låg sedan vaken till lite före fem och vem skulle jag ringa för att anmäla mig sjuk??? Hur faen gör man på mitt nuvarande jobb? Ringde "natten" och Florence svarade och jag fattade inte för det första att det var hon eller vad jag sa?

Sjuk förresten det är man inte i den världen jag kommer ifrån. Kanske är man sjuk en gång vart tionde år eller så. Så är jag uppfostrad, så var det nog inte tänkt men så blev det. Så jag får alltid dåligt samvete när jag är frånvarande (i sjukdom) från jobbet. För jobbet går man till oavsett, det enda laga förfall är om man skulle ha halva foten i graven - då....kanske. När man jobbar i lag, i team utsätter man alltid lagkompisarna för mer- arbete. Där har ni min värld. Just nu kan jag inte säga att jag tänker SÅ mycket på jobbet. Jag försöker att lägga huvudet i sådan position så att kniven som sitter instucken i min hjärna inte ska göra så ont. Mår illa - så ont gör det. Har aldrig varit med om sån här konstig smärta förut. Som om den är partiell och bara klämmer åt på vissa ställen. Hm.

Kära Karin orkar inte skratta så mycket nu men senaste kommentaren är så rolig. Ska bli bättre på att kommentera - tillbaka. Vad hände med din tå? RA sa du, hm!!

Innan jag gick å lade mig igår tänkte jag att wow det ska bli fin fint väder på lördag: grilltime. Skulle höra av mig till er därute och frågat om ni ville komma å grilla. Men nu: blir nog inget. Det är i och för sig några dagar dit, men planeringen är det mer bevänt med. Så nu blir det till att lugna ner sig lite. //PAUS//

Så är det mä't. Jag ska försöka sova lite nu innan barna kommer hem. Det blev ju inte så många timmar inatt.
Ha det gött alla och Be good!

Lee

2 kommentarer:

  1. Stackars, stackars Kära Lee....Vad du är sjuk! Jag tycker synd om dig och hoppas att du blir frisk jättejättesnart....
    Det var rasande tomt på avdelningen när du inte var där idag...Ett vacuum helt enkelt....Ha för Guds skull inte dåligt samvete för att du är sjuk...Ät praliner och ligg på soffan och låt maken och sönerna stå i parad för att pyssla om dig....Skulle jag också vilja göra förresten...Stå i parad och pyssla om dig...Ytterligare en ordination är ett glas gott vin...En av de bästa medicinerna som tänkas kan....
    Nu skall det packas och tas bort hårstrån från benen...I morgon bitti går planet mot London...Massor med Krya På Dig Kramar...

    SvaraRadera
  2. Åh tack Karin....Och jag önskar dig en så himla härlig resa till vårens London. Sköt om dig och kom snart tillbaka till Good old Sweden!
    Kram i massor
    Lee

    SvaraRadera