fredag 3 april 2009

Ibland så....

...är livet bra härligt att leva. Och ibland är livet mindre härligt att leva. I går när jag höll igång hela dygnet, tyckte jag nog att det var bra att leva livet. Jag hade ju som sagt bestämt att följa med på Wallmans med jobbet. Som blev bestäm för si så där hundra år sedan; å ja ba trodde ba att det var på lördagen vi skulle ut. Men min kära handledare Hanna upplyste förvirrade mig att det minsann var på torsdagen.....Och jag som skulle upp och jobba på fredagen... kl. 5....var jag tvungen att gå upp. Well well det löste jag, kan jag ju säga precis som jag löste problemet om jag skulle ta mig ett järn (eller två) eller ta bilen. Tog INTE bilen och natten blev lång. Men fy faen vad kul och trevligt jag hade. Det gjordes några försök till att skrämma skiten ur mig inför min kommande "solo-segling", men jag kan säga att det var förgäves. Jag är ju så bra att skrämma skiten ur mig själv, ju! Så på grund av min klokskap är jag pigg och nyter (och nykter) idag!!

Det var så roligt att få träffa mina arbetskompisar utan den berömda "clownkostymen"!! Mötet blev liksom mer innerligt då.

ÅÅÅhhh hela solen strålar och våren känns här och nu. Jag har varit nere på "affärlden" och köpt några feta köttstycken som vi ska grilla ikväll. Hör ni; GRILLA!! Vi grillar ju året om - så där då fick jag det sagt - men första "grillsejouren" då man kan stå ute utan att frysa röva av sig (fryser mycket då, vet ni :) och bara njuta när solen går ner. Till det grillade tänkte jag göra en smarrig potatisgratäng med riktig grädde och en god sallad. Och så bra som jag mår idag, så tänker jag nog ta mig ett glas fett röd vin också!! Ja-a så är det mä't!

Ska nog dra mig ut och sätta mig på framsidan i solen och bara njuta, ja med en bok SÅ KLART!

Gör det du också - NJUT! och glöm inte att leva livet innerligt när du ändå håller på att leva.

Ka-tjing!
Kram
Lee

3 kommentarer:

  1. tack för i går! Visst var det ûberroligt! :D Det måste vi göra om snart.
    I dag känner jag mig lika pigg som en kåldolme och lika bakis som en gnu. Har befunnit mig i ett komatillstånd i dag.
    Grilla låter inte helt fel... i löööv grillat.
    Ses på möndag
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oh Lee! Vad härligt det låter...Vad braaaaaaaa att du njuter! Fortsätt för fasen med det! Lova!
    Jag är på väg till Hemmet för att nursa såhär i vårsolens glans och det känns jättebra! Har så mycket att göra utöver patientarbetet men det löser sig alltid...
    I går såg vi Wirginia Wolf på Stadsteatern..Rekommenderas å det kraftfullaste..
    1000 kramar

    SvaraRadera
  3. Hey girls!! Jag visste det! Att ngn skulle må som en gnu, inta komatillstånd och kolla på 6andthecity heeeellllaaa dagen. Så ska det vara! Ja detta måste vi göra om - SNART! Jag ska ju jobba hela sommaren så jag kommer ha tid mellan passen.....tror jag. Take care, if U can't be careful! Varma kramen Lee

    SvaraRadera