tisdag 14 april 2009

Okey here we go...

Hej alla...Kommer här med ett snabbt inlägg, så här i arla morgonstund. Sover som vanligt skitkass efter att ha jobbat kväll. Det borde förbjudas! Jag ska skriva till någon politiker å få det gjort. *skratt* (Ha ha ha hur man nu kan få för sig att skratta så här dax på dygnet?!) Läste ni det att många riksdagsmän/ kvinnor lägger ner sina bloggar. Varför det? Inga personer läser dessa bloggar!!! Ja gör det - lägger ner! Kan ju inte vara någon mening med att ha en blogg när ingen läser. (Så där, där fick jag. Men min blogg läser ju ni - där ute!! Visst ju!!)

Det är också charmerande att gå upp så här för jävla tidigt på morgonen. Charmen ligger i att det är liksom inte bara att gå upp, jag måste också tänka på vad som kan tänkas ätas till middag ikväll, yngsta sonen ska spela gitarr på efm, måste förbi bibblan å lämna mina två böcker och sedan måste jag strax ner i källaren och hämta ett par "dojjer" å jobbe i. Jag är trött på mina "paddskor" (Foppatofflor). Ska försöka hitta några andra som kan vara sköna att jobba i. Några tips?

Läste också om en pojke, 1,5 år som har cancer och har max en vecka kvar att leva och får inte dö hemma. Då brister nästan hjärtat på mig. Hur kan det bli så? Att en så liten kille får så lite tid här på jorden. Och hans föräldrar; jag sänder dom en tanke så här i arla morgonstund. Sedan kan jag tycka att vår värld är mycket fyrkantig. Lill Chippen får inte avsluta sitt korta liv hemma för att det inte finns någon "avancerad sjukvård i hemmet" där han bor. Fixa det då!! Hur svårt kan det va?!

Jag bara undrar!


Carpe Diem!
Kram
Lee

Ps Den här lille killen fick syrgas genom sin napp!! Så himla fiffigt uttänkt av en undersköterska där den lille pojken vistas. Omvårdnad när den är som bra. Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar