onsdag 15 april 2009

Här e ja'!

Det är jag som sitter här och filosoferar på morgonkulan. Tuggar müsli samtidigt - det ni! Har bytt ut yoghurten; ekologisk 3% till ekologisk 0.5%, och vilken skillnad - till det sämre. Så när jag käkat upp denna ska jag byta tillbaka.

Igår hade jag en hektisk dag; en helt vanlig dag alltså. Bland gnäll, arroganta medarbetare (dom på avstånd alltså, i telefonen), trevliga medarbetare både på avstånd (i telefonen) och nästan alltid på nära avstånd. (Märker ni här vilken diplomati som krävs för att inte utmärka mig/trampa någon på tårna?) Jag har svårt att ta dessa så in i helvete oförskämda människor som ibland behandlar mig (andra?) med ja, jag vet inte. Och dessa människor ska jag sedan utföra jobb åt. Nä jag säger som en "syrra" till en "syrra" sa: ÄH KYSS MÄ!! Och svängde runt på femöringen och drog iväg som en avlöning! Kan bara säga: You go girl! Önskade också att jag hade mer tid att äta lunch så att jag kunde läsa lite bok och få koppla av hjärnkontoret en liten stund. Inte lätt ska jag säga! Tänk er själva, vad hinner man på en ynka halvtimme? Nåväl!

Ute är himlen klarblå och det ser ut att bli en fin dag. När jag tittar ut blir jag så härligt glad i sinnet och tänker att jag är så förunnad att ha det så bra. Om några veckor kommer det en grupp från Afrika, Tanzania och staden Moshi (där jag var skiftet i Nov-Dec förra året). De ska bo i Uppsala och komma till Stockholm på lite studiebesök. Tänkte försöka, om jobbet medger det, klämma in en sightseeing tur för dom då. Å här kan vi snacka om människor som inte varit så förunnade i livet. Det ska bli kul att träffa dom kan jag ju säga. OM jag kan och hinner, you see! :)

OOpppss tiden flyger iväg. Måste pudra näsan och sedan bege mig till mitt livegna liv igen. *skratt* Undra sa flundra hur dagen blir och om jag är lika glad när jag slutar idag. Ska göra mitt bästa och jobba på det.

True knowledge begins when the heart gives birth to an uncompromised Compassion.

Buddha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar