torsdag 30 april 2009

ÅÅÅhhhh vad härligt solen skiner

Det blev ett abrupt uppvaknande i morse. Jag trodde att jag började sent idag - vilket jag också gör, visade det sig. Men Hubbie skulle iväg tidigt så jag hade marktjänst med killarna i morse. Upp och studsa kl 7, fixa frulle, på med diskmaskin och ladda tvättmaskin och sedan iväg till skolan. Fattas bara att jag ska dammsuga också. He he. Å faen vad trött jag var och är. Kanske skulle gå och ta ett blodprov för att kolla mina värden. Hm men näe det här ska nog gå! Hej och hå nu får jag rocka lite annars blir det lätt att jag blir sittande i ett hörn och bara är. Det är ett sån't underbart väder ute och att sitta inne nu är rent kriminellt. Säger vem då? Var som sagt på föreläsning med Emma Pihl igår. Fick mig en tankeställare. Tänk inte - bara gör, har jag fått höra förr. Ligger säkert något i det. Ska försöka. Det blir ingen brasa för mig ikväll eftersom jag jobbar och slutar vid halv 10 tiden om gud vill. Börjar igen 6.45 på 1a maj. Det är lugnt känner jag. Vem ska annars jobba - om inte jag och några till med mig. *skratt* Jag sitter och filosoferar över vad lyckligt lottad jag är med två underbara killar och en underbar man.....och vi är friska och livet rullar på. När man minst anar det kan det ändras, det gäller att leva lite mer i nuet och ta vara på det som är. Tänker på sådana här saker mer och mer. Kan ha att göra med det jobb jag har eller så börjar jag bli gammal. Ni vet när fan blir gammal.....osv. Jag är urusel på ordspråk det blir bara fel när jag ska säga något. Bäst att låta bli. Nu ska jag fortsätta mitt arbete innan jag åker till arbetet. Hoppas ni har det så bra det någonsin går.

1 kommentar:

  1. Precis så känner jag också....Mitt underbara jobb gör mig till en bättre människa...Mina patienter och deras närstående lär mig hela tiden att ta vara på den stund som inne är och det är så viktigt så viktigt så viktigt...Men av å till så in i faderullan svårt...Jag är ju bara en lite egoistisk skruttmänniska...Men faktiskt just nu och just idag är jag ledig hela långa dagen...Och det är så skönt....Kram till dig från mig...

    SvaraRadera