lördag 2 maj 2009

Om man säger......

Idag har jag varit uppe med tuppen fast jag inte ville. Men inget ont som har något gott med sig: jag har hunnit med en jäkla massa saker idag. Så effektiv så....Sitter här i solen och läppjar på en "Lennart" eller hur var det nu igen? Äh det där vet ni säkert mycket mer om än vad jag vet....Lennart hit och Lennart dit. Gott är det i alla fall.
Ni hörde väl att jag lämnade återbud till NYC marathon? Jag tycker det är så pinsamt, men jag hinner inte träna. Jag frågade en annan syrra på min avdelning igår hur hon får tiden att räcka till. Fick inget egentligt svar för det larmade på någon sal. Hon nämnde något om sommarstuga, golf, träning och dammtussar gånger flera...Hm ja jag vet inte men jag får ställa frågan igen.
Det är inte likt mig att banga (ang NYC) men nu är läget inte hållbart å då blir det till att lägga om kurs. Jag skulle ju kunna skicka Hubbie istället men han säger att maran är för lång för honom. Ja ja
Idag har jag planterat blommor och gjort en avstickare till Ekerö. Jämrans vad vackert det är där ute. Gröna slätter, bra cykelvägar, kungligheter och annat löst folk. Inga konstigheter. Sedan har jag städat på tomten och nu fattas det bara att jag går lös på dammsugaren också. Men det får vänta till i morrn en ska väl få ta det lite lungt också, va!?
Resten av kvällen ska jag vila i: "A thousand-mile journey begins with a single step" av Lao Tzu

2 kommentarer:

  1. Hur tusan är det Lennart smakar? Så vitt jag vet är det ju en känd drink...Har även för mig att jag druckit den till och med...Du skall inte fundera så mycket på den inställda maran...Det kommer nämligen flera...Jag skall inte alls skriva något om att hur mysigt det kan vara att åka till New York heller...Absolut inte...Tycker mycket om det citat du avslutar med...Känns som jag mer eller mindre alltid är ute på en tusenmilavandring...Och tar så små steg här och där..Ibland till och med ett steg åt rätt hålll...Kram

    SvaraRadera
  2. Hey Karin! Jag har tänkt på dig idag...flera gånger. Och bär tanken i mitt hjärta. Emma Pihl sa också detta: förändring med små små små små steg. En annan så jävla bra insikt jag fått idag genom Dr Åsa som säger: "Min filosofi är att man måste förstå för att kunna förändra". Och där fick jag svaret på varför jag läser så förbannat!Jag önskar dig och alla andra en härlig helg oavsett jobb eller inte av hela mitt hjärta.
    Kram
    Lee

    SvaraRadera