måndag 11 maj 2009

Måndag 11 Maj 2009

Jag tycker den här färgen är så skön att skriva med. Idag är det en helt ny dag och själva dagen känns som ett antiklimax. Jag som haft relativt lugnt i helgen vaknar upp till en vardag som idag är och det kör ihop sig på en gång. Skulle ju åka till Uppsala och träffa en grupp från Tanzania MEN nu krockar det med möte i Lukas klass; klassförälder rollen förpliktigar. Hm. Vi får se jag kanske hinner träffa gruppen på torsdag när jag är ledig igen..... Lugn bara lugn jag ska jobba helgen, så mycket ledigt blir det inte. Har kommit på det att på papperet ser det riktigt bra ut att vara landstingsanställd, men IRL blir det andra bullar med att få tiden att räcka till.

En sån här dag önskade jag att jag pluggade igen så jag fick lite utmaningar. Som läget är nu blir jag alldeles försoffad. Trots att jag får min beskärda del intellektuellt sett på jobbet så krävs det lite mer för att jag ska bli nöjd. Hm. Vad göra?
Det ska fortsätta fundera på när jag går ner till bibblan och posten.

Sköt om er alla

To be beloved is all I need,And whom I love, I love indeed.

Samuel Taylor Coleridge (1772-1834)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar