söndag 31 maj 2009

Happy mothers dag....

Idag får vi inte glömma mammornas dag. Jag hyllar dig, mamma där ute: Bra jobbat!! Jag tänker också på alla mammor som har det svårt, både här hemma: grannen? jobbarkompisen? bänkgrannen på bussen/tuben? och mammor som bor i Afghanistan, US, Norge, Israel, Indonesia, Asia.........Jag tänker på mammor som inte alltid har det så lätt. Tänk alla flickor (som blir mammor senare i livet) som inte får gå i skolan, som i bästa fall bara jobbar 12 timmar om dygnet, som blir bortgifta som 12 åringar med gamla gubbar (när man är 12 år är alla över 20 gamla gubbar) och som inte får leka sig igenom barndomen. Sån't tänker jag på när jag sitter här ute på altanen, dricker en god kopp kaffe och just fått en morsdag present som skulle kunna hålla en familj om sex stycken med mat i ett helt år i Tanzania.
Appropå......Idag blev det inget sova på morgonkulan.....Sonen skulle spela fotboll nästgårds så upp på cykeln och iväg. Det är en skön dag och solen skiner.
Efter den här koppen kaffe ska vi ut och orientera. Eller rättare sagt, jag hänger bara med när 9 åringen sköter kartan och kompassen, för vi vill ju komma hem någongång - om man säger!! *skratt*
Som sagt: Sköt om er och ha en jävligt skön dag. Även ni som jobbar hela (jävla) dagen!

3 kommentarer:

  1. Lördagen efter midsommar it is! :D

    SvaraRadera
  2. Hallojsan!
    Skönt med en ledig helg när vädret varit så strålande hurrudu :D
    Trist att du inte kan joina till kyrkan, men äh man vet ju vad som väntar där, ett par dåsiga timmar med vacker sång, ska hälsa så gott från dig och du får ha det så mysigt på det hårda golvet, har ett vagt minne av att du hade rätt ont i ryggen och var lagom trött efter något liknande för ett år sen :D
    Och du damen, jag kommer vara i sthlm ända till på söndag så om du har tid/ork kan vi ju ta en snabbis lör el sön? Annars kommer jag nästa gång till midsommarhelgen har jag för mig!
    Ha det så underbart så höres vi.
    Puss och Kram

    SvaraRadera
  3. Oh vad du har rätt Lee.....Alla fantastiska mammor..Jag fick en en helt underbar ros som står i krua och oj vad jag vill att den ska klara sig länge, länge....Igår kväll var det inte helt enkelt att vara mamma men idag är det enklare...Sonen har sommarlov och vi har fikat...Myyyysigt...

    SvaraRadera