måndag 11 maj 2009

Hej för andra gången den här dagen!!

Jag kör med mig favvofärg. Måste bara delge er en historia som jag fick från L8 i Gävle, den är så jävla söt! Läs:

En ung kille från en by i Norra Norrland flyttade till Stockholm och gicktill ett stort köpcentrum för att söka jobb.
Chefen för köpcentret undrar:Har du någon säljerfarenhet?'

Killen svarar: 'Nååå ,jooo... No ha ja jobba som säljare hemma i skogarna.'

Eftersom chefen tyckte killen verkade trevlig och framåt bestämde han sig föratt anställa honom.Du kan börja imorgon bitti' sa han till killen.Jag kommer ner efter vi har stängt imorgon kväll och ser hur du har haft det pådin första dag.

'Killen hade en tung dag, men till slut var den till ända.
Efter stängningsdagskom så chefen ner som han lovat dagen innan.
Hur många affärer gjorde du idag?' frågade chefen.
Killen svarade: 'En.

'Då blev chefen lite fundersam och sade 'Bara en!? Våra försäljare brukarnormalt göra mellan 20 och 30 affärer på en dag.Hur mycket pengar rörde sig affären om?'
Killen svarade: '1 911 138 kr'

Chefen blev mycket överraskad och sade: '1 911 138 kr!!! Vad sålde du då till honom?

'Killen svarade: 'Först såld ja en liten metkrok. Sedan såld ja en mellanstormetkrok. Därefter såld ja en stor metkrok.Sen blev de ett metspö. När ja sen fråga vars någerscht han sku fiisk svara hanatt han sku ååk ner till kusten.

Då sa jag att han sku behööv en båt, så vi gick ner till båtavdelningen.Jag såld han den stora Baylinern med dubbla motorer.

Sen visa det sig att hans lilla Honda Civic inte fick dra den stora båten, såja to med han till bilavdelningen och sålde honom den där 4-hjulsdrivnaChevrolet Tahoen.'

Chefen, som nu var i chocktillstånd sade... 'Så du menar alltså att en killekom in för att köpa en metkrok och du lyckades sälja på honom en båt och enbil???!!!'

Då svarade killen glatt: 'Nej, nej! Han kom in å skulle kööp tamponger ti sinfru, och då sa ja att han liik gärna kund ååk och fiisk, eftersom helgen ändåva förstörd.

Visst var den gullig?? Tack L8!! Ha ha ha helgen var förstörd. En sån säljare skulle alla företag ha, så det så!! Sveriges BNP skulle slå i taket.

Jag håller på att skissar på ett projekt som kommer att gå av stapeln på min avdelning när jag förmodligen har slutat. Men det är så roligt att få hänge sig (jag alltså) åt lite teoretiska tankar, samtidigt som det gäller att ha ena ögat på avdelningen......Ah kul är det. Får se om det går att använda när det ska bege sig. Jag håller också på att skriva ner förslag på vad vi föräldrar kan bidra med när yngsta sonen ska på endagars-bo-i-skogen-hajk! Jag har anmält mig att sova över i skogen, i en stuga med hårt golv. Ska försöka att lägga schemat så jag inte jobbar dagen efter, if you know what I mean. Det är jag som får ligga (he he) Hubbie får SSÅÅÅ ont i ryggen. Hm! Vad gör man inte för att få gå omkring dagen efter som ett ess och önska att kvällen kommer någongång så man får gå och lägga sig igen och SOVA!!

Under dagarna som går får jag massa uppslag i huvudet, tankarna far omkring som ping-pong bollar och jag tänker: Det här ska jag skriva om på bloggen. Men huxflux så har jag glömt det. Det kanske är så lika bra det för mycket som dyker upp i mitt huvud är inte så bra att vädra i offentlighetens ljus. OM jag skulle få ledigt nu i sommar, sommarlov i 10 som jag haft de senaste tre åren, skulle jag sätta mig och skriva en bok - tror jag. En barnbok! Topp! Men istället för att vara ledig i 10v så blir det till att jobba i lika många veckor. Varför mesa sig när man som jag kan gå till ytterligheter hela tiden.

Med risk för att upprepa mig; gå in på www.barncancerfonden.se och köp någon av deras produkter!! Själv köpte jag halsbandet "HOPE", designat av www.karmabykarma.com som har fler affirmationsbudskap i form av halsband. Själv brukar jag vara skeptisk mot att köpa grejer men här går så mycket av summan man betalar till barncancerfonden. Slå ett slag och ge du med!!

Take care if U can't be careful!!


2 kommentarer:

  1. Oh vad mysigt jag haft det nu en stund...Jag har läst dina gröna inlägg...Grönt är skönt och frihet känner jag....Det är så rackarns märkligt för jag behöver inte tänka själv längre..Du skriver ner tankarna jag har om mitt älskade arbete....Ja, ni läser rätt! Jag älskar mitt arbete....Men jag älskar absolut inte att kliva upp på morgonen...Det blir ju för fasiken bara värre och värre...Måste hitta en strategi för detta....

    SvaraRadera
  2. ÅÅhh där är du ju Karin! Var har du varit? Jag vet.....i Oslo. Hoppas du mår bra och att vi ses snart.
    Kram
    Lee

    SvaraRadera