söndag 17 maj 2009

Söndag 17e maj

Håll i mössan för idag är det Norges nationaldag och vad dom kan fira idag!! Å vann schlagern igår gjorde dom också - sa vår schlagertokige son i morse. Har ju läst tidningen också. Orkade inte titta på skiten igår. Herre gud kan jag tänka; spektakel efter spektakel. Läste att förra schlagervinnarens entre kostade 10 miljoner kronor - och stackarn hans jacka kunde han inte ta av under intro:t. Å så har vi barn i världen som svälter ihjäl där ett näringsriktigt mål mat kostar under kronan. Det är sjukt - det är det. Jag sov bort gårdagen efter jobbet och det var ju inte riktigt meningen. Hubbie hade grillat och gjort så fint och jag frågade om jag fick fortsätta sova (på magen i soffan!). Vilket jag gjorde, vaknade och fortsatte sova i sängen. Och det har lett till huvudvärk och "neggo-tänk" och jag går och funderar starkt på att säga upp mig på jobbet. Men frågan är då: Vad ska jag göra istället? Plugga, vilket jag ska göra ändå men jag skulle gärna kunna tänka mig ett ½ tids jobb för det sociala, ni vet. Appropå att vara social, det är jag ju inte längre. Orkar inte, vill inte, kan inte och sedan har dom jag brukade vara social med tröttnat på mig så nu ligger bollen i min hand. Och vem orkar ta tag i ngt sådant som det sociala när energin knappt räcker till att vara på jobbet? Jag bara frågar! Mitt i allt detta måste jag engagera mig i klassen med 9 åringar så de får avsluta klass 3 med bravur. Det är ingen lätt sak när man är deppad. //
Tar det lugnt så här före stormen. Ska jobba om ca 2 timmar. Säger inget mer om det, mer än att jag ska jobba nästa helg också :(
Läste i DN idag om en familj som hyrt hus i Turkiet, det lät så himla mysigt. Ska snacka med Hubbie om detta. Måste ha ett projekt, något att "rådda" med. Men framför allt något att se fram emot eftersom jag ska jobba hela (jävla) sommaren. Jag som alltid tyckt att det är bra och kul att jobba på somrarna. Solen skiner (ibland), det är varmt (ibland) och det är ljust länge på dygnet så jag hinner fixa och dona under dygnets timmar. Men det förutsätter ju då att man orkar. Det gör ju inte jag idag.
Ja ja nog om detta. Måste slänga mig i duschen innan det bär iväg.
Good luck - säger jag nästan till mig själv.

2 kommentarer:

  1. Åh Vännen! Det är ingen bra läsning detta...Jag vägrar att du ska vara deppig....Du behövs och vi behöver dig men det får inte vara till vilket pris som helst...Jag undrar bara vad som är vad..Vill gärna hjälpa till om jag bara kan...Du måste vara rädd om dig...Tänker på dig och skickar styrkekramar....Tycker vi ska ta oss en sittning och reda ut detta...Så att du kan vara den supersyrra som du är och vill vara...Famnen full av kramar...

    SvaraRadera
  2. Hej Karin Livet har sina upp- och nedgångar. Just nu är det neeeeeeer men snart går det säkert uuuuuuupppp....Sänder också dig styrke-
    kramar; varma sådana
    Lee

    SvaraRadera