fredag 22 maj 2009

Idag är det säkert kläm.....

....dag för många i detta avlånga land. Säkert jätte många!! Å så undrar folk varför landets ekonomi är kass. Tja...What can I say!! Idag är en sådan där dag som man önskade att krypa ner i sängen igen. Men jag önskar inte så mycket utan tar tjuren vid hornen och bara gör. Det går liksom bäst då, har jag upptäckt. Det är när jag börjar fundera som det blir komplicerat. Så vägra funderingar. Som en kollega sa på jobbet igår: Stackars mig som skulle jobba helgen, det skulle ju bli sååååå fint väder. Jamen inte faen går jag och tänker på att jag ska jobba när det är sååååå fint väder. Det är som det är, jobb e jobb.
Snart måste jag börja planera för hösten, med jobb och plugg. Det skulle vara bra att veta om jag ska fortsätta jobba där jag jobbar nu eller om jag ska se mig om efter annat. Jag är inte på språng men börjar fundera lite smått. Det löser sig. Får väl ta ett annat jobb så länge än som syrra om det inte skulle blåsa åt mitt håll. Nåväl.
Det är så roligt att sitta här när alldeles för tidigt på morgonkulan: Å där ramlade en tjej ner i buskarna på andra sidan vägen. Ha ha ha. Full som en kastrull.....Vad roligt! Hon skulle bara veta att det står en tant, moi å kollar läget i huset på andra sidan vägen. Ja ja dom små liven.
Igår träffade jag en tjej på jobbet som jag inte sett på säkert 20 år. Hon är läkare och skulle gå jouren. Himla kul. Tänk vad tiden går snart är man liksom på "dösidan". Hon hade paddlat till jobbet!! Tja någon måste ju göra det också. Paddla.
Appropå "dösidan", Hubbie fyller år på måndag och är fortfarande på "inte-dösidan", men nästa år....På söndag ska jag och killarna köpa presenter. Jag har redan köpt en greja sedan får killarna bestämma resten. Som tur är så är jag ledig på måndag å söndag mä. Jobbar långpass idag, 6.45 - 21.30 å börjar 6.45 i morgon. Bytte på så sätt bort söndag eftermiddag. Så om det är någon som försöker få ur mig något vettigt på lördag eftermiddag; lycka till!!
Måste pudra näsan och sedan fara till arbetet.

Önskar er alla en stört skön helg.
Syns och hörs - In my dreams va!! *asgrv*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar