onsdag 13 maj 2009

Onsdag 13 Maj

Idag ska jag ha ett allvarligt snack med min chef. Det här går inte. Jag har bara jobbat i 1½ månad och håller redan på att bränna ut mig. Och jag tycker inget jobb är värt det. Jag har börjat rada upp på min lista för- och nackdelar om att fortsätta jobba som syrra och min nackdels sida börjar få slagsida. Och ja jag börjar också fråga mig: Varför blev jag syrra? Och det svaret börjar också bli konstigt. Ja ja det är så här att vara nyexad, slitit nästan heeeeellaaaa tiden. Det kunde jag tänka mig i och för sig. Och det har nästan alla mina kollegor talat om för mig; att så här är det. Men att inte hinna äta lunch på fyra dagar, inte kunna sitta mer än i en kvart på ett 8 timmars pass, att inte se barnen på två dagar, att mina negativa tankar börjar få fäste och inte bli av med dom. DET är inte bra. Så vad göra? Jag märker ju själv hur jag låter det är faen i mig inget cha-cha-cha längre!! Är detta roligt? Nej! Jag kan ju inte utföra det jag är utbildad för många gånger. Ta en tablett så blir du bra vill jag inte säga till patienten. Det finns så mycket annat att göra med det tar tid.
Hm! Vi får se. Jag har läst om nyexade syrror som blivit sjukskrivna pga utbrändhet. För det första jag har aldrig varit sjukskriven och för det andra: jag tänker inte börja nu heller. Det är inte värt det. Näe fram med konstruktivitet: Vad göra som sagt. Har heller aldrig varit arbetslös men då har jag fått jobba med allt mellan himmel och jord. Jag måste ta ett beslut och när jag tagit det beslutet är det till att köra på den vägen ett tag och se. Och börja dagen så här; med dessa tankar i huvudet är ju inte bra. Tyvärr tar dom över mer och mer. Det hände en del på jobbet igår som fick mig att tänka ännu mer i den här "tanke-banan" och det är inte lätt att komma ur.
Ni ser inte ett positivt ord på hela inlägget. Ja jag har också funderat på att sluta blogga också. Kanske skulle slå två påsar ihop; sluta jobba och sluta blogga.....Ha ha ha det rimmade ju nästan. Så om det är någon där ute som har ett jobb som behöver göras. Ring mig!! Jag är flexibel och kan mycket.

Hepp!

False words are not only evil in themselves, but they infect the soul with evil.

3 kommentarer:

  1. Finaste Lee.. det är nog jag som ska ta på mig pepp-hatten i dag :D Tar med mig pom-poms också...

    SvaraRadera
  2. Allra käraste Lee! Andas djupt så att det känns i magen! Det här bör samtalas om… Hoppas vi kan ses snart. Massa kramar, Monika

    SvaraRadera
  3. Nu brinner det i det blå skåpet..Det ser jag det...Det synes mig som att vi behöver sätta oss ner på våra små rumpor och inspektera vad som är vad.....Jag coachar så himla gärna...Så det så...Som jag tror vill du lite för mycket...Det är en konstart att sålla agnarna från vetet...Det är absolut inte OK att du mår så här en enda dag till...BASTA!

    SvaraRadera