måndag 25 maj 2009

Årets varmaste dag?

Ja det har varit så varmt idag - så underbart varmt. Blommorna jag planterat i krukorna bara skriker efter vatten. Och jag är väldigt sen att skvätta till det - kan jag ju säga. Jag behandlar blommorna inne som ute precis som jag gör på vintern, låter dem torka och sedan på med väldans mycket vatten. Men det håller liksom inte på sommaren för då behöver de små liven vara fuktiga lite hela tiden...Vilka problem!!
Jag hade förberett mig inför kursen jag skulle gå nu i veckan: Läst boken "Cytostatika" av M.Hassan och P. Ljungman. Men det hade jag inget för eftersom kursen är inställd. Och jag tyckte det skulle vara så skönt att få sitta på skolbänken i några dagar och få andas lite. Men tji fick jag!! Så istället för att börjar med kurs i morgon kl. 8.30 blir det eftermiddagspass. Jag ska inte skriva blä! Nej det ska jag inte!! *skratt*
Helgen har varit bra, intensiv men bra. Men jag kan ju säga att jag blir konfunerad många gånger under veckornas lopp. Kollegor som säger än hit och än dit, det som var blått igår är rött idag eller hur jag nu ska beskriva det.....Hm. Ingen konsensus där inte. Ja nu vet jag alltså inte hur jag ska jobba i veckan - inte bra! Skit också!! Milt sagt!! Jag tycker att livet blir struligt nog ändå trots att jag vet hur jag ska jobba. Nu vet jag inte hur jag ska jobba - tänk er!!
Idag fyller Hubbie år och snart ska jag förbereda middagen. Vi firade lite igår eftersom vi var lediga alla i familjen. Inget fotboll, gitarrspelande, orientering, jobbande eller joggande. Bara lugn och ro. MMMMMmmmmmmm. Och då gäller det att aaaannndaaasssss.

Ha det som bäst

4 kommentarer:

  1. jag vill.. men jag har hört att jag jobbar :P

    SvaraRadera
  2. Jäla skit Hanna!! Då får vi ta det där glaset någonannan gång!:P
    Kramen
    Lee

    SvaraRadera
  3. Men käraste Hjärtat! Carmen har ju sitt avskedsmingel på fredag och det kommer jättemycket folk...Jag tänkte ju gå men jag vill ju ta ett glas med dig ju....Nu blev det besvärligt...Kan vi titta ut en annan lämplig dag för ett glas vin? Tror du det?
    Jag säger bara det att har du läst hela boken om Cytostatika då kan du himla mycket...Det är alldeles solklart att du ska gå utbildningen men vi kan ju stötta dig så länge...Om du vill...Intressant detta med rött och blått..Utveckla gärna det vid tillfälle...Kanske över ett glas vin?
    Hälsa maken och gratinera...Stor Kram....

    SvaraRadera
  4. Hej ja jag vet att Carmen slutar och ska ha avsked Men efter tänkte jag.
    Hej och kram
    Lee

    SvaraRadera