söndag 3 maj 2009

Idag är det söndag den 3 Maj.

Sitter på altanen och skriver, dricker en kopp välbehövlig kaffe och tänkte läsa en stund. Har städat hela huset och kört två tvättmaskiner. Om en halvtimme ska jag köra yngsta sonen som ska titta på Hannah Montana The Movie eller nå't. Vilken skit. UUUpppss så får jag väl inte säga,ursäkta mig! Hon kan ju för faen inte sjunga. Men allt går att kursa med mördande reklam. Hm kanske skulle byta bana och göra karriär på annat sätt än jag gör idag. Karriär och karriär kan jag nog inte kalla det, men ändå.
Helgen har gått över med en rasade fart. Känner mig inte ledsen för det utan tar dagarna som de kommer. Tänk att jag får göra det, jag och min familj. Får ha förmånen att leva, andas, leka, lära och älska. Jag tänker på detta varje dag - INNERLIGT. Carpe Diem!
När jag är inne på innerlighet och känslan av att ha förmånen att ha det bra. Tänker jag på dels patienterna vi vårdar på min avdelning och sedan på en liten kille som heter Tim och som håller på att dö. http://timpa.blogg.se/ Gå in där och sänd god karma, han behöver det. Jag och Hubbie som har killar i samma ålder som Tim kan inte ens föreställa oss hur det skulle vara i den situationen som Tims föräldrar befinner sig i. Tims mamma skriver att hon lätt skulle ta Tims plats om det vore möjligt!!Vilken mamma skulle inte göra det. Att sitta brevid och se sitt barn förvinna, bli svagare dag för dag, det går bara inte att föreställa sig. Livet är inte rättvist!!
Tvära kast: I sommar fyller undertecknad år och då ska jag och familjen ha kalas. Och jag har bestämt att skicka inbjudan via bloggen, dvs de som läser bloggen och vill komma - KOM!! Vi grillar och dricker gott och bara umgås och tar vara på varandra. Återkommer med tid. Det är bara två månader till mitten av Juli; time flies!!
Oj som sagt tiden flyger iväg och nu måste jag dra. Och jag som inte hann läsa någon bok. Skit!
Sköt om er alla och tänk bra tankar.
Kram i bäng

6 kommentarer:

  1. Vilket härligt inlägg!
    Det gav mig kraft och mod i barm nu då jag jobbar 13 av 14 dagar men då är ju Oslo inräknat...Hoppas vi ses i morgon...Kram

    SvaraRadera
  2. Jag vill komma! :D

    SvaraRadera
  3. Hej Karin, You go girl! Det kommer gå bra med att jobbe' som Jennie säkert skulle säga. Jag ska utföra pepp varje gång jag ser dig! Åh klart ska du komma Hanna. Grillat, drinkar och annat mys! Party party kommer bli helgen vecka 28 eller 29 beroende på hur schmat blir. Kolla det alla ni andra också!! Ses i morrn!
    Kram
    Lee

    SvaraRadera
  4. Jag kommer också om jag är hemma!
    Kram Kina

    SvaraRadera
  5. Hej Kina! Kul å samla "tre-enig-heten" :)

    Kram
    Lee

    SvaraRadera
  6. Hallojsan Lee!
    Mitt i natten nu kom jag på att jag har obesvarade mail och tar ett "kortsvar" här då jag är för trött för att logga in på mailen nu igen. Det gör inget att minnet svek för jag låg däckad och bortkopplad från verkligheten i 3dygn, förkylning? pollen? Only god knows, nu sitter jag dock här med nysattacker och rinnande nos så jag tippar på att jag är drabbad av den s.k pollensjukan :P

    Ang. Soza's förslag: Jag är i sthlm över dagen på fredag så om ni vill/kan, kanske en dejt på e.m/tidig kväll då?

    Och du, din födelsedag vill jag gärna vara med att fira om arbetet och du tillåter :D

    Ta hand om dig så höres vi.
    Många kramar från en trött Sussituss i Öret

    P.s Även jag har en blogg numera, dock inte särskilt personlig med allmänt status eller seriös. Inläggen är snarare ett resultat av den sömnbrist som numer lider :P

    SvaraRadera