söndag 10 maj 2009

OOo la la la la

......la la jag vill......Eller hur var det nu igen. Jag säger tack för helgen som gått. Tack för att jag sluppit göra så mycket. Å tack för att jag finns och är jag. Ja idag känns det bra att vara jag. Fast jag skulle önskat att jag hade haft lite mer drag under galoscherna den här helgen ändå. Well well jag har översatt fältstudie rapporten jag och Susan skrev i Tanzania, till engelska. Det tog sin lilla tid men nu är det gjort. Och den ska jag ta med mig till Uppsala i morgon och lämna personligen till organisationens ordförande där vi utförde vår fältstudie.

Hepp! Jag önskade också att jag kunde gå ner lite i vikt. Så mycket som jag går på dagarna, borde det ske ett positivt besked på vågen. Ja jag går mycket varje dag, traskandet på jobbet + minst en halv mil i pulshöjande takt. Men inte faen tappar jag några kilon inte. Och jag vill inte betala 75 kilo pengar för att bli av med lite av fettet och inte vill jag ha något "hyper-tjall" på sköldkörteln heller! (Stackars H, jag håller på dig!) Jag tror att jag har för mycket kortisol påslag i kroppen = motverkar viktnedgång. Äh jag säger bara: Kyss mä!!
Börjar redan planera semestern som inte kommer att tilldra sig förrän v32. Det vill säga när sommaren nästa har gått. Tre veckor ska jag bara vara och sedan ska jag bara jobba en månad till på det stora sjukhuset och sedan får vi se. Ja det så klart, dom kanske vill behålla mig ett tag till än till sista september...Who knows? Inget jag direkt funderar på i dagarna. Men bara så ni vet, har ni någon som behöver en pigg och vaken tjej i sin bästa ålder *asgrv* och som behöver saker och ting utförda: I'm the dude! Or should I write dudess?
Såg en film igår Transporter 3 och den var så där. Men han som spelade huvud
rollen. Oh man! Det sa jag till Hubbie också, han ville inte komma med några kommentarer. Konstigt!! he he.
Så klart har jag varit ute och rört på mig också. Jag och Lukas tog en riktig språng marsch igår. Underbart väder och marschen gick jämns med vattnet, lite skog och ängar. Härligt.
I morgon bär det av till Uppsala - om jag hinner. Får skicka rapporten annars. Vi får se. Jag tog en semester dag i morgon för att hinna med just Uppsala. Flörtade med S och fick klämma in en semdag. Behöver också sätta mig och lägga schema för nästkommande 12 veckor. Det är ju så himla svåååårtt!! Nåväl...Jag har lite svårt att planera in hur jag ska jobba om 6 veckor. Hur ska man kunna det?? Äh det vore bättre om det fanns en knapp på det däringa dataprogrammet Heroma som det stod random på.

God mat har jag gjort i helgen också. Grillat (som sig bör), gjorde en underbar fiskgryta igår. Vaknade i morse vid 4tiden och var fortfarande apmätt. Till grytan drack vi en årgångsskumpa, faktiskt demisec skit god. Frisk med naturlig sötma och relativt fyllig. MMMMMMmmmmmummmssss! Javell!

Nu ska jag strax avsluta den här kvällen. Sätter klockan på tidigt i morgon så jag inte nannar kudden för länge. Börjar som vanligt för jävla tidigt på tisdag. Well i det här hushållet går det inte att sova för länge; har ju två levande väckarklockor som aldrig är ställda att vakna efter 8.30 på helgerna. Det blev nåt galet på generna där. Och en sak kan jag säga: det är inte min halva av generna som spökar.......Våra killar har aldrig sovit länge. Har hört ungar som sover typ 12 timmars pass. HA!

Ha det bra och ta vara på dagen som kommer!
Tänkvärt:
"Both a butcher and a surgeon use knives, but they cut differently".

2 kommentarer:

  1. Halloj!
    Bra kämpat med studien hurrudu, att få till engelska kan inte vara lätt alla gånger med dessa knepiga ord som kan ha funnits =) Du får hälsa till dem där i Uppsala från mig om du tar dig dit!
    Ha det great!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ciao Susan! Jag skickar den till dig så du får titta. Har skrivit om ngr meningar, så klart för att det skulle låta bättre.
    Allt väl med dig hoppas jag!? Nästa gång du kommer Sth över, hör av dig så kan vi ta en fika/öl/what-so-ever å snacka.
    Kramen
    Lee
    Ps Glöm inte att skicka adressen på din blogg. Ds

    SvaraRadera