fredag 15 maj 2009

Fredagen den 13e, tror inte det va??!! Fredagen den

.......15e maj. Se där, tiden går även om jag inte gör det. Tur är väl det. Igår var det den andra semifinalen i europeiska melodifestivalen. Inte för att jag är särskilt intresserad - faktiskt. Men vår yngsta är det. Han är den enda som sitter uppe och ser hela härligheten. Förra semin jobbade jag sent. Så när jag kom hem vid 22.15 tiden såg jag ett huvud i fönstret vid tv:n som hoppade upp och ner, från sida till sida. Jepp det var vår egen melodifestival kung!! Han kan alla bidrag och jag vet inte riktigt när han lärde sig serbokratiska??!! :)
Det är ett sådant underbart väder ute, solen skiner men jag tror att det är lite småkyligt dock. Snart måste jag ge mig ut på maskros jakt på gräsmattan annars blir det en stor invasion snart. Call me exterminator. Innerst inne önskade jag att jag var ledig och skulle så vara över helgen, men så är inte fallet. Det är inte så betungande men det är inte med mitt vanliga GO! som jag tar mig an helgen. Jag får verkligen anstränga mig för att inte gråta. Det är som att trycka på en knapp och det bara kommer krokofant tårar. Det är väl den berömda ventilen må tro. Det kanske är någonting som ska värka ut? Vad vet jag? Finns det människor som får vårdepp? I så fall är jag en av dom. Det är verkligen inget roligt och jag hoppas att det ger sig snart annars vet jag inte vad jag gör.
Nu ska jag dra en vända med dammsugaren och sedan ska jag försöka hinna läsa lite. Eller så gör jag så här: skiter i att dammsuga och läser istället. Topp! Så får det bli.

Ha en jämrans härlig helg alla. Stå på er annars gör någon annan jävel det!!

3 kommentarer:

  1. Lee'san!
    Klart att det finns de som får vårdepp, du skall inte känna dig ensam! Hoppas verkligen att det vänder för dig snart, du kanske borde ta en time-out ett par dagar, bara dra ner tempot lite och försöka slå alla dina prestationstankar ur hågen! Som jag sa till chefen igår "Det är inte så kul när det enda man hinner är att slänga in en medicinkopp på bordet, det är inte en sådan sjuksköterska jag vill vara" Men tyvärr så är det så krasst och illa ibland :S
    Nu blir det glass i stora lass, har "upptäckt" Haägen-Dasz, gått igenom flertalet olika smaker senaste veckorna, inte konstigt kaggen växer :D
    *stora kramar från en blivande tjockis*

    P.S om du klickar på mitt namn så kommer du till bloggen min

    SvaraRadera
  2. Hej Kära Sus! VAr inne på din blogg. ha ha ha ha Du är lika rolig som vanligt. Ibland kollar jag på fotot som Soza tog på Zanzibar där vi garvar läppen av oss. Sådana foton behövs när det är misär i känslolivet. TAck för kommentaren på bloggen. Den värmde!! Sköt om dig också. Och vi syns och hörs när du e i stan igen
    Kram
    Lee

    SvaraRadera
  3. Vårdepp är inget ovanligt, jag har ju också vårdepp eller om det är något annat, men jag gissar på vårdepp. :P
    Jag hoppas att helgen blir ok, vi ses på måndag. :D

    kram

    SvaraRadera