tisdag 12 maj 2009

Tisdag den 12e Maj

Vad hemskt det är att vakna med en klump i magen och känna precis som om man ska gå till sin egen avrättning. Så vaknade jag i morse. Konstigt, försöker känna inåt och fundera på varför den här känslan kommer och varför just nu, idag.
Det är mycket göromål nu idagarna som måste fixas, samtidigt som det "vanliga" livet tuffar på i maklig takt. Vad är det som måste fixas, som verkligen måste fixas? Jo jag måste lägga ett schema; hur jag vill jobba de närmsta 17 veckorna - svårt och sedan är det en hel del saker som händer runt barnen och deras värld. Allting ska ju ske i maj av någon konstig anledning. Present till fröken till exempel. Den kunde man ha avklarat i slutet av säg februari. Januari och februari är tråkiga månader, då hade kunnat liva upp fröknarna lite! Varför måste allting vara så konventionellt hela tiden? Konventionellt är tråkigt!! Näe tänk utanför boxen och det blir roligare och galnare och minst lika bra tror jag.
Personladmin. smsade i går och undrade om jag kunde tänka mig att jobba eftermiddag idag. Och jag svarade: sure. Då kanske jag hinner lägga mitt schema innan jag börjar. Och också förbereda mig inför
jobbkvällen.
Nu kom jag på varför jag vaknade med en klump i magen. Jag är på väg i tankarna, åt "jag-kan-ingenting", och det är så hemskt att känna det. Ska försöka att göra en pannkaksvändning och tänka positivt.
Alla på jobbet som jag pratar med och reflekterar med säger att det är just så här att vara nyexad. (Har ni hört det förut??) Men jag har kommit på att jag vet inte om jag orkar ha det så här i ett halv år till, då jag tvivlar på om jag räcker till, om jag duger, osäkerheten inför nya saker som poppar upp hela tiden. Naturligtvis säger alla något så här: Va f-n Lee du rockar ju! Du duger, du är SÅ duktig!! Men det landar liksom aldrig i solarplexus, och det är DET som är jobbigt.
Att aldrig kunna vila i att allt är som det ska vara och att allt är till det bästa. Ja ja....
Jag ska gå ut en sväng och sedan fixa lite med schemat innan avfärd till jobbet. Önska mig lycka till - jag kan behöva det.
Jo en sak till appropå det här med att tänka utanför boxen och sin bekvämlighetszon:
Om vi håller fast vi den övertygelse som vi alltid haft och insisterar på att göra precis som vi alltid gjort, kan vi förvänta oss att få precis de resultat vi alltid har fått.
DET är så jäkla bra tänkt och sagt. Tänk på detta!!

Ha det bäst out there!

2 kommentarer:

  1. Det är du och jag i kväll :D
    och det kommer ta tid men så smånigom kommer det att sjunka in och ned i dig att du verkligen ÄR duktig :D

    SvaraRadera
  2. Hanna!! Du är så söt! Tack.
    Kramen
    Vi ses i mon
    Lee

    SvaraRadera