måndag 8 juni 2009

Snart skolavslutning och....

....jag bara undrar hur jag hamnade i den här situationen: köpa avslutningspresenter till lärarna i båda mina barns klasser. Det betyder att nu sitter jag här klockan 6 på morgonkulan dagen före och undrar när jag ska inhandla grejset. Hm. Hur gick det till som sagt??!!
För övrigt sitter jag här med en ofantlig huvudvärk. Jag är verkligen ingen huvudvärksmänniska men nu är det överjävligt. Det är i och för sig inget konstigt med det; slår man sig själv med skafferiluckan hej vilt så får man ont i huvudet. Och den gjorde sig jävligt gällande när jag satt på Stadion igår och kollade Springsteen. JÄvla gubbe och hålla igång, en snart 45 åring får ju komplex. I want to kiss Little Steven stod det på ett av alla plakat som fansen hade med sig. Och jag säger bara: Vem vill inte det? Min stora idol Clarence - The Big Man börjar se risig ut...och då menar jag inte risig risig utan dålig. Han staplade omkring på scenen som Darth Vader, stelt och saxofon spelet; nja ambisen är inte var den varit. Nåväl kvällen som blev till natt innan The Boss lade gitarren på hyllan, blev så himla bra. Men konserten blev för lång (ja ja men jag måste ju ha ngt att klaga på...). Hubbie stackarn höll på att förfrysa sina stackars fingrar, det var så jävla kallt. Själv hade jag tagit med den tjocka ullfilten, senaste kapet från kungliga möbelvaruhuset IKEA. Den kommer väl till pass när jobbet kommer hem till oss om ngr veckor. Då ska vi jävlar sitta ute på altanen hela kvällen, er'e sommar så e're.....
När den här dagen är slut hoppas jag att: jag varit på en skit bra kurs, hittat "skolavslutnings brallor" till yngsta sonen, hittat fyra av fyra "frökenpresenter", huvudvärken har vikit hädan, att klockan är 21 när jag ligger i sängen igen och att mina tre killar haft en fin och skön dag.
En fin och skön dag önskar jag också er alla där ute.
Ka-tjing!

3 kommentarer:

  1. Vad bra! Nu förstår jag varför jag inte fått kramen jag gått och väntat på! Jag trodde ju att du skulle jobba idag ju! Stackare med huvudet..Vad hemskt...Dumma dörr säger jag bara! För det är väl inte ölen vi ska vara arga på...Nej, trodde väl inte det...
    Så varè kallt på konserten också...Nedrans...Fast jag förstår att den var lite bra trots allt...Tänkte på er...Den nya låten Wristler (är den ny förresten?) är jag nyfiken på...Kram tills vidare....

    SvaraRadera
  2. Jag var rädd att du hade fastnat ute i skogen... men nu vet jag att så är inte fallet...
    Den där jävla Bruce gjorde livet VÄLDIGT surt för miss P i går kväll. GUBBJÄVEL!
    kram

    SvaraRadera
  3. Hej tjejer...Ja visst, gubbjävel*fniss* med en ändalykta, eller ändalycka what ever som duger att skriva hem till eller för. What ever. Skönt att veta att ni e på banan.
    Kram på er
    Lee

    SvaraRadera