måndag 15 juni 2009

oh la la

ÅÅåååååhhh vad skönt att vara ledig idag, när det regnar som mest. I couldn't care less...faktiskt. Nu behöver jag inte vattna blommorna ute - bara en sån sak.
Idag har jag och lill Chippen varit i staden och sonderat terrängen över alla böcker på Akademiebokhandeln. Vi köpte några också, behöver jag kanske inte tillägga. Köpte också "Vagabond" tidningen som vi drägglade över på väg hem. OOOhhhh vad skönt det skulle vara att ha någon resa att se fram emot.....tänker jag spontant. Men när jag tänker till lite till så är jag jävligt glad över att vi inte har någon resa, läs; flygresa på gång. (För en gång skull, faktiskt). Med den här senaste historian om flygplanet som tog ett djupdyk i Atlanten (?) så är jag glad, som sagt att jag ska stanna på marken. Så jag avundades inte jobbkompisarna A och I som skulle flyga över Atlantpölen. Och jag var inte heller avundsjuk på J med familj som skulle sitta på ett plan till Bangkok i 10 timmar.
Appropå "Vagabond" igen, när jag ser dessa underbara vyer från Grekland (så klart) tänkte jag först på min öluff för hundra år sedan som blev så himla bra. Med underbara möten, solbränd rumpa (ja det ni!!) och passionen för grekisk sallad upptäcktes och som sitter i fortfarande. Sedan tänker jag lite till om hur vi som turister ska kunna resa på ett mer ekologisk sätt. Jag vet inte hur många "muggar" jag har suttit på världen över och undrat hur reningsverket på orten ser ut. Hm. Sa någon infrastruktur? Well well.....
Eftersom jag kappt fått någon semester i år med familjen gäller det att ta vara på de få dagar jag är ledig under sommaren och "chilla" järnet med ungarna. Nästa år får jag väl "chilla" med mig själv........ Vi ska kanske ta oss ner mot västkusten om en vecka och "lasta av" en av våra Chippar. Snabbt ner och snabbt upp igen eftersom jag jobbar hela veckan efter midsommar.....
Well well har just läst ut boken om mod; "En gnutta mod" som jag fick från anhöriga till en patient. Boken var så fin! En sån där bok som jag kan ta fram och läsa när modet sviker och det bara är regn hos mig. Men trots att det är regn ute så har jag solsken hos mig. Konstigt men sant.
Nu skulle jag behöva städa av mitt "skrivbord" och sortera alla papper, men det ska jag inte göra. Jag ska ta en av mina nyinköpta böcker och lägga mig i soffan och lääääääässsssaaaaa.
Med hopp om livet och att ni alla har det bra, säger jag
Ka-tjing!

Our lives begin to end the day we become silent about things that matter.

Martin Luther King Jr.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar