torsdag 18 juni 2009

Hej det är bipolära Lee som skriver lite - igen!

Jag säger det på jobbet också: Bipolär! - så dom vet vem dom har att göra med! Tänk att ha en medarbetare som står i läkemedelsrummet och gråter själen ur sig ena sekunden som lite senare sveper förbi i korridoren med ett brett leende på läpparna, drag under galoscherna och som utbrister: E inte livet underbart, så säg! Och tar svängen i slutet av korridoren med en stilla "moon-walk". Jo det är jag det. Igår var det dax igen. Stora krokodiltårar och tandagnisslan. När ska detta ta slut?? Jag känner mig som en fjortis som fått första "korgen" av sin livs kärlek. Herre Gud!! Jag är och blir så trött. Det är nästan alltid så mycket att göra att 747:an, jag alltså nästan aldrig hinner landa. I och för sig kopplar jag av så himla mycket när jag är ledig att jag raskt glömmer bort att jag är sjuksköterska på en akutavdelning i onkologi. Kanske skulle använda ledigheten till en mer konstruktiv ledighet. Ni vet, som jag gjorde mycket förr i tiden: yoga, meditera och affimera men framför allt annat så sprang jag mycket.......
Efter en skit kväll (i mina ögon) har det varit en skit natt med 4 timmars sömn och nu är jag strax på väg till jobbet igen. Jag intalar mig själv att jag är pigg som en mört och det jag helst vill göra är: Åka till jobbet och göra mitt bästa! (Gör jag alltid!)
Det ser ut som om vädret blir lite kom si kom sa idag men häng inte läpp för det, utan gör som jag: Bryt ihop och kom igen!
Ka-tjing!

Ps Stor Chippen åker till Västkusten idag och blir borta i drygt en vecka. Jag längtar redan efter honom. Höns mamma Lee! Hm. Passar också på: HA EN SÅN TREVLIG MIDSOMMAR ALLA!! Ds

2 kommentarer:

  1. Att du är superduper duktig sköterska är inget jag egentligen behöver skriva, det vet vi redan. Tänk.. du har fått brev från anhöriga.. det säger inte lite det.
    Och du, det är nog bättre att man som du står och gråter i läkemedelsrummet än som någon annan (guess who) som är så sur och störande så att hon retar upp sina kollegor så att de vill slå henne...

    Ha en super avslappnande och bra midsommar, så ses vi på måndag. och behöver du gnälla/gråta/(valfritt) så vet du vart jag finns :D
    stoor kram

    SvaraRadera
  2. Hannah!! du är inte som du tror. du rockar. jag önskar dig en skön helg trots att du ska jobba. vi ses på måndag och med böcker under armen. varma kramar lee

    SvaraRadera