söndag 28 juni 2009

Så ock kom söndagen den 28e Juni

Gårdags kvällen och natten gick så bra. Hade drag under galoscherna precis som jag har på jobbet.....
Sitter och funderar på att gå och lägga mig, för det kommer att ta ett tag att somna känns det som, så pre-klimakterie-kärring jag är. Hua hur hormonerna spökar i dagarna. Jag är verkligen inte på topp och verkligen inte mig själv - alls. Jag kanske skulle lära mig stegen som M Jackson dansar i videon Thriller. Blir det roligare så? Roligare kan jag kanske få när jag börjar min tuffa, jag säger tuffa sejour på jobbet i morgon. Då jag som på SL tiden jobbar 4 dagar ledig 1, jobbar 4 ledig 1 men sedan tar likheterna slut. På SL när jag körde tunnelbana var jag ledig tre dagar i slutet av denna 4 dagars-ledig-1-period, men det är inte aktuellt som sjuksköterska. Juli har fyra helger, jag jobbar tre av dom!!!!!!!! Bara en sån sak. Och så har jag kollegor som gnäller tarmarna ur sig för att dom får jobba en sketen eftermiddag för mycket eller nåt. DÅ blir jag trött! Ja jag blir trött på det där jävla gnället hela tiden. En del hinner knappt sticka näsan innanför dörrarna till läkemedelsrummet förrän det börjar. Vägra sådant!! Själv ska jag försöka använda mig av sådant som jag är så duktig på att lära andra: Affirmationer! Typ: Jag tycker det är roligt att jobba på sommaren! Jag njuter av att jobba mycket! Jag är pigg när jag vaknar 4:40 på morgonen. Tro't eller ej men jag har lyckats bli av med min fruktansvärda morgon trötthet på det här sättet. Bara genom att intala mig själv att: Livet rockar halv 5 på morgnarna!
Skulle behöva lite rekreation men som sagt, får ta det när jag börjar semestern vecka 32. Så där.
Måste ta mig till söder i morrn också innan jag börjar jobba för att fixa J's räkningar och föra över lite "kessef", moulla, dough, $ eller pengar om man så vill till hans visakonto. Ja ja det blir nog bra.
Ka-tjing
Lee

1 kommentar:

  1. Hej Raring!
    Blir det inga fler blogginlägg i sommar?
    Kram

    SvaraRadera