fredag 10 april 2009

GLADELIG PÅSK!

ÖNSKAR JAG ER ALLA. TACK JAG FICK SOVA IDAG OCH HUR SKÖNT VAR INTE DET! OCH GÅRDAGEN BLEV HIMLA BRA. TROTS ATT JAG SATT PÅ ARSLET I 15 MINUTER UNDER HELA DAGEN SÅ VAR JOBBET GREPPBART I ALLA FULLA FALL. GLÖMDE LITE PÅ SLUTET I ALLA FALL SOM SÄKERT MIN AVLÖSARE FICK TA TAG I. WELL WELL SÅ ATT!! MEN VAD ONT JAG FÅR I KROPPEN IBLAND. HAR ALDRIG VARIT MED OM DET FÖRUT......HÖRRNI ALLA TJUGO-SOMETHING ELLER TRETTIO-SOMETHING DET ÄR NU DET HÄNDER!! GAMLA TANTER PÅ 40+ VET NI. HE HE.

SOLEN SKINER OCH JAG KAN RIKTIGT KÄNNA HUR VÅREN ÄR PÅ VÄG. MEN DET SKA JAG SÄGA. FÖRRA ÅRET I APRIL PRAKTISERADE JAG PÅ EN VÅRDCENTRAL. OCH KLOCKAN 8 VARJE MORGON SATT VI OSS PÅ VÅRA CYKLAR OCH PLÖJDE GENOM SNÖ OCH MODD FÖR ATT KOMMA TILL VÅRA PATIENTER. OCH...DEN 16 APRIL CYKLADE JAG OMKULL OCH SLOG MIG HALVT FÖRDÄRVAD. KAN HA ONT I KNÄT FORTFARANDE LITE DÅ OCH DÅ. MEN VIKING SOM JAG INNERST INNE ÄR, BITER JAG I HOP OCH PLÖJER VIDARE. ;)

NU SKA JAG SOM SAGT VÄNDA UPP OCH NER PÅ HUSET FORT SOM FAN OCH SEDAN SKA JAG UT OCH MÅ BRA. CYKLA OCH PLOCKA LITE PÅ TOMTEN.

FÖR ER SOM JOBBAR OCH FÖR ER SOM ÄR MER LEDIGA, MED KÄRLEK I HJÄRTAT ÖNSKAR JAG ER ALLA EN JÄMRANS SKÖN PÅSK.

5 kommentarer:

  1. jag vill önska dig och hela din familj en GLAD PÅSK. Njut av ledigheten. Själv ska jag snart fara till jobbet och slava ;)
    tack än en gång för det mumsiga påskägget.
    kram

    SvaraRadera
  2. Oh kära Lee! Har du också stått på näsan...Hemskt tycker jag...
    Som sagt solen skiner och vi har suttit i solen och druckit mousserande...Inte helt förskräckligt...Enligt den senaste bulletinen ska jag åka skidor i Romme i morgon...Jösses...Jag HATAR sittliften....Komma i är helt OK...MEN UR...Hemska tanke....Fast lite nöjsamt ska det förstås bli....En MYCKET GLAD PÅSK från mig till dig....

    SvaraRadera
  3. Hej alla Vill önska er detsamma: Ha en skön och rofylld fortsättning på påsken!!

    Alla kramar
    Lee

    SvaraRadera
  4. Hej allra käraste Lee!

    Jag njuter av att läsa "Livet som jag ser det". Tack för att jag får vara med på ett hörn och uppleva det underbara utifrån dina ögon.

    Glad påsk! Ses snart?

    Kramar, Monika

    SvaraRadera