söndag 12 april 2009

Våren rasat ut....eller hur var det nu igen? :P

ÅÅÅhhh vad kul att åka skidor, Karin. Jag glömde helt enkelt att önska dig lycka till i Romme; brake a leg, liksom. Men det visade sig ju att jag inte behövde. Lajbans, får du för dig att ta dina surt förvärvade pengar å åka till Alperna, då följer jag med! Tror jag.

Har idag satt på mig säsongens första "vurpollon" (=hjälm) och trampat omkring här i socken med yngsta sonen. Han kom på att det är jobbigt att cykla. Nähe?! När jag cyklade idag var det något som tog i, liksom benen slog mot något mjukt. Jag kom på; det var ju magen. Det ni, när det gick upp för mig blev jag inte glad. Och tänkte vidare på NYC mara (se nedan).

I morgon är det slut på ledigheten, på med clownkostymen igen och jobba fett. Och nu har jag bestäm mig: Jag ska göra en seriös satsning på att springa NYC marathon, det får bära eller brista. Som jag skrev igår: jag vill (vill jag det?), jag kan (ja det kan jag), jag törs (ja det törs jag), jepp det ska gå!

Nu ska jag ställa mig vid spisen - igen och förbereda middagen. Hubbie gör marinad å grillar och jag fixar allt annat. Ska bara trösta äldsta sonen först som blev arg och ledsen och sprang upp och slog igen sovrumsdörren med en smäll. I bästa tonårsstil. Vad vet jag?

True knowledge begins when the heart gives birth to an uncompromised Compassion.
Buddha


3 kommentarer:

  1. Key...Då säger vi så ...Att du följer med...Har just för ögonblicket vilda planer på att bli skidfreak...Dessutom är ju Anders som bekant pragmatiker...Vilken absolut underbar kombination...Har en liten s`ån story från Åre om n`ån ids läsa...Säger kabinbanan...Säger racet med Åresjön som utsikt...Säger korsa Åre torg..Säger landa utanför där vi bodde utanför där vi bodde...Säger skidverkststan nästa dag...De undrade...Svaret blev: Fråga inte, bara fixa....Nyss inkommen från en underbar stund på Täppan mitt i Birkastan...En koltrast sjöng kärlekssånger för oss....Kära Lee..Har jag den underbara turen att du och jag jobbar förmiddag?

    SvaraRadera
  2. TACK snälla Lee och Kollega för tårarna jag fick lämna hos dig...Vad asabra att du gav konstruktiv kritik på omvårdnadsplanen jag skrivit....Hoppas du har en stimulerande nursingeftermiddag...Kram

    SvaraRadera
  3. Hej hej Lee, så trevligt med din blogg :D hann inte läsa alla men ska dock göra annan gång :)
    Jag jobbar kväll hela veckan så vi ses nog ..

    Ha det gott och ta väl hand om dig..

    *puss & kram*
    /Em

    SvaraRadera