söndag 5 april 2009

Vin, män och sång. Eller hur var det nu igen?

Rocca di Montemassi Le Focaie 2006 (nr 2523), kostnad: 89:-

Smak

Smakrikt, örtigt, fruktigt, aningen animaliskt vin med fatkaraktär, inslag av körsbär, plommon, kakao och kaffe.
Användning
Serveras vid cirka 16°C till smakrika rätter av lamm- eller nötkött.

Så där Karin, där har vi vinet. Men det går ju att njuta av det utan lamm- och nötkött. Så klart! Vi kanske ses på jobbet i morgon, utan vin då....

I morgon börjar allvaret för mig. Ska börja gå själv, hur nu det ska gå till. Äh det går nog. Hur svårt kan det va?? Tra la la Näe jag ljuger så bra heter det ju!

Jag ska koppla av nu och kolla en film med resten av dom som består av testosteron i familjen. Sedan blir det väl till att nanna kudden. Det är ju fint väder så en liten promenix kanske jag också hinner med. Vi får se.

Det har i alla fall varit en skön helg. Hoppas den kommande veckan också får lite höjdpunkter. Vem är jag som skriver så?? Klart den får!

Take care if U can't be careful

Lee

1 kommentar:

  1. Du..Det vinet ska införskaffas..Believe me..Om jag säger....Nu är det kväller och Anders gjorde en underbar lax och vi drack Pongraz till, kunde vara värre....04.00 ringer mobilen emedan jag bevakar Tradera eftersom sonen ska till Göteborg för att besöka "svärmor"...På tal om det så såg jag just att ett lågbudgetbröllop betingar sisådär en 39000...Vi får öppna diverse konton Anders och jag vad det lider...
    Nåja, bortsett från det världsliga så ska Jennie och jag harva oss igenom två dagar med omvårdnadsdiagnosutbildning....Eftersom jag har flera skruvar lösa så tycker jag att det ska bli roligt.....I morgon is it the big dag for you och det kommer att gå så himla skitbra....Suss Gott

    SvaraRadera