fredag 24 april 2009

Hello det är jag igen!!

Nu har jag varit hemma alldeles för länge. Det känns. Jag tyar inte längre - om jag säger. Men är fortfarande mörbultad och är himla trött. Var helt enkelt tvungen att åka och handla i morse. Ingen mat, ingen man (som kunde handla maten) och tomma skåp. Och nu sitter jag här och skriver, min bok ligger och väntar på mig....Den är så bra men samtidigt SÅ sorglig. "Den sista föreläsningen" ett måste att läsa för alla människor.....

Är det bra att sitta i solen när man som jag har (haft) infektion i kroppen? Och hur skulle det se ut å komma tillbaka till jobbet med en fin färg i ansiktet? Äh vi får se, jag är som sagt trött att sitta inne hela tiden....Snart kommer väggarna ramla över mig. Näe nu jävlar ska här levas. Ni vet hur det blir när man läser böcker - eller så här: jag vet hur jag blir. Jag tar ett trappsteg till mot ett bättre vetande och ett liv med mer inspiration och mer inspiration att ge till andra människor. Så tror jag att det är för alla, för alla som ids - alltså.

Livet är skört, det har vi alla konstaterat och för kort för att hålla på med saker och människor som dels inte ger en (mig) någonting men som också tar energin ifrån mig att det inte går att andas i närheten. Sån vill inte jag vara som snor energi från folk. Hoppas att det inte är så!

Igår ringde Suss från Örebro. SÅ härligt att höra hennes röst och också få veta hur hon har det där i ÖÖÖÖreeeebrooooo. Det visade sig vara bra och livet, om inte lekte så var det....bra. När hon sa att hon skulle söka syrra jobb i Örebro sa jag: You go girl! Hade jag varit yngre och minus barn hade jag också tagit tillfället i akt och flyttat.
Jag var faktiskt på väg en gång att flytta till Helsingborg. Jag tyckte att staden var fin (nära till allt och alla) och på den tiden bodde en av mina nära vänner där. (Hon bor kvar men vi är inte så nära längre.) Men jag fick en tjänst på SL istället och tog den.

Tänk vad livet tar olika vändningar och ibland ger det sig iväg på olika otänkbara och tänkbara stickspår. Då gäller det att hänga med i svängarna och inte bli yr och vilsen i tillvaron. Till syvene och sist så är livet rätt så skönt och härligt??!!

Nästa gång som jag är ledig en helg + solen behagar skina, ska vi ha spontangrillning hemma hos oss. Ni kommer va??!!

Ha en jämrans härlig helg och Be good!!
Lee

4 kommentarer:

  1. solen är helt underbar!
    kommer gärna på en spontangrillning......men du behöver kanske inte bli sjuk för att vara ledig eller.....?

    SvaraRadera
  2. Hej Hjartat!
    Mailar fran London...Darav prickfritt...Sitter i buissnes center pa Hilton Kensington...Kanske kommer hem...Tror inte det...Vi har det jattemysigt....Men jag tycker inte om London lika mycket som Paris....
    Hur tankte du om att sno energi? Du ger ju jhur mycket energi som helst...Jag har dig som tankstation (vilket kul ord)...Spontangrillning.....Jabba!
    Se you soon....I hope..fortsatt krya pa dig...Kram

    SvaraRadera
  3. Be å Karin, jag räknar med er. Be är väl snart på väg till the Big Apple? Avis - ja visst!! Å Karin i London, avis - Javisst!!
    Tack för omtanken å take care.
    Varma kramar i solen
    Lee

    SvaraRadera
  4. Hej vännen...kul att du skrev en kommentar på min jämrans lilla blogg..*skrattar*
    usch & fy & hoppas du är kry nu...Jag håller också på och läser "den sista föreläsningen"...vilken fantastisk bok!!!

    Jag har varit ute & svirat på nätterna och varit i solen på dagarna....imon e d t'bax till jobb...
    *khramen*

    SvaraRadera