måndag 20 april 2009

Nu är det kväller.....

....å jag sitter ute på altanen och myser. Det är varmt när solen ligger på trots att klockan kryper mot sju snåret. En del går på Täppan och tar sig ett järn, själv är jag damen på täppan och tar ett stilla glas mousserande och bara mår.....bra. Jag sa till min äkta hälft innan han stack iväg med äldsta sonen; om jag lägger huvudet, behöver inte vara på kudden, i horisontalt läge, somnar jag. Inga konstigheter! I morgon är jag ledig - då ska jag ta mig en cykeltur och nöta asfalt - tror jag. Eller så blir det något annat slag av idogt muskelarbete. Jag kan ju inte vara sämre än dom jag jobbar med. Där tränas det både här och där. Kanske mest där!! *skratt* Såg Florence utan clown kostymen förra veckan, hon var riktigt snygg civil - också! Mäh! Så jag säger. Ja ja det blir nog bra.

Visste ni att det var deadline förra veckan för att söka till högskolan. Dom fick i och för sig lägga till 12 timmar eftersom servern dog när alla "sista-minuten- människor" skulle söka någon utbildning. Dock om du inte hann söka, så finns det massor av utbildningar senare till höstens början på sidan:
http://www.studieplatser.nu/ eller nå't. Jag var jätte sugen att läsa pedagogik eller psykologi, men fastnade för socialpsykologi. Får vi se hur det går.

Å så är det ju just detta med NYC marathon. Hur ska det gå? Ja den som lever får se. Mer kan jag inte säga om saken just nu.....

Nu hoppar jag mellan mina ping-pong tankar och ämnen. Håll i er: Ska ju ha en liten boklåde fest igen. Men i Maj blir det nog inte, utan lite senare. Så vi kan sitta lite ute och inne och solsken i sinne. Den här gånger tror jag att jag ska be om ca 5 böcker i inträde - för själv har inte SÅ många böcker i år som förra året. Tänk vad spännande det blir då; något som du inte vill ha och läsa skulle kompisenskompis tycka var skit kul att få lägga vantarna på för en billig penning. Ljuv musik! SÅ.......Som jag skrivit tidigare; i en brevlåda nära dig kommer det en inbjudan.

"You're gonna miss this" lyssnar jag på med Trace Adkins och den texten är så jäkla vacker säger allt om hur livet är: Läs!

­­­­­­­­­­She was starin' out the window of there suv
Complainin' saying i cant wait to turn 18
I'll make my own money and I'll make my own rules
mama put the car in park out there in front of the school
and she kissed her head and said i was just like you

your gonna miss this
your gonna want this back
your gonna wish these days
hadn't gone by so fast

these are some good times
so take a good look around
you may not know it now
but your gonna miss this

before she knows it shes a brand new bride
in her one bedroom apartment and her daddy stops by
he tells her its a nice place, she says itll do for now
starts talkin bout babies and buyin a house
daddy shakes his head and says, baby slow down

cause your gonna miss this
your gonna want this back
your gonna wish these days
hadnt gone by so fast

these are some good times
so take a good look around
you may not know it now
but your gonna miss this

five years later theres a plumber workin on the water heater, dogs barkin,
phones ringin, one kids crying
ones screamin and she keeps apoligizin
he says they dont bother me ive got 2 babies of my own
ones 36, ones 23, huh its hard to believe

but your gonna miss this
your gonna want this back
your gonna wish these days hadn't gone by so fast
these are some good times so take a good look around

you may not know it now
but your gonna miss this
your gonna miss this
oh yeah, your gonna miss this

Vackert, eh!

Take care if U can't be careful!!

3 kommentarer:

  1. Oh vad skönt att se att du har det mysigt....Det är du väääääääääääääärd! Hundra gånger om........
    Jag ska skriva lite mer i morgon när min stortå är på plats igen...Den har lossnat på grund av remautid artrit...Kram

    SvaraRadera
  2. Nu har jag varit på behandling och tån sitter fast igen:) Ska nursa i eftermiddag, synd att jag inte får göra det med dig...Hoppas du har en härlig och innerlig dag....KRAM

    SvaraRadera
  3. Jag tror jag förstår...Det nya sättet att blogga blir att jag skriver kommentarer till mina egna kommentarer....Det är bara inte lika inspirerande...Alls...

    SvaraRadera