söndag 22 mars 2009

You must have the courage to be yourself,

and not to lose courage for being who you are. Så där! Mitt liv fångad i en lång mening. Det känns hoppfullt att ha modet att vara mig själv, men vilket jäkla jobb det är! Om det nu är en hemlighet eller inte så....Är jag ju faktiskt nybakad sjuksköterska. När jag var hos optikern, strax innan jag skulle börja på det stora sjukhuset, frågade han vid något tillfälle vad jag pysslade med. Och jag: Eeeeeehhhh mmmmmm ja just det: jag är sjuksköterska. Faen vad häftigt det var att få säga!

Jag har just printat ut en avhandling som skrivits av Ulla Ohlsson, tips från AKA Karin, och den var på 332 sidor!! Den handlar om hur nyexade sjuksköterskor upplever att vara just det - nyexade och jobba i olika verksamheter. Om någon utav er är intresserade, hör av er så skickar jag avhandlingen. Jag har skummat lite och den verkar mycket intressant och jag känner igen mig i mycket!

Helgen har gått i "de slöas" tecken. Jag har inte gjort fler steg på stegräknaren är vad som är nödvändigt = 10 000 steg/dag och jag har i princip bara varit. Världsmästare Lee på att "bara vara" - pallen. Jo en ansträngning har jag gjort, igår var Kerran och familj här, då anmälde vi oss till Lidingöloppet i sep/okt 2009; en mil som ingår i "tjejklassikern". Är det någon mer där ute i etern som vill vara med? Kom igen, häng på för det kan bli hur kul som helst. Tänk vad roligt vi kan ha när vi träffas typ en gång i månaden; stämmer av hur flåset ligger till och tankar om vad som komma skall. Tro inte att jag är någon freak, jag är bara en målmedveten medelålders mamma med behov att göra skillnad. Så där!

Ett projekt till är på gång. Jag har just nu anmält mig till en 15 hp kurs, Socialpsykologi på Växsjö Uni. Den börjar i augusti i år och jag börjar "plöja" kurslitteratur redan nu. Hur intressant är det tror ni? Jo så j*vla intressant. (Se tidigare inlägg). (Just nu känner jag hur potatisen i ugnen doftar så ljuvligt och jag påminns om att jag är hungrig. Måste sluta snart.)

Nu hoppas jag att ni alla har de bästa av liv, runt och inom er! Jag säger:
Ka-tjing!

Ps. Nä det var inte riktigt roligt att vara bakisåskakis. Att läsa en bok är ju så himla härligt; men att läsa den bakfull är ingen hit. Så vägra vara bakis! he he... Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar