tisdag 17 mars 2009

Lees lilla runda.......

.....kom upp nu när jag skulle fylla i rubrik på dagens inlägg. Undrar när och var jag skrev det? Ser ni att jag är uppe och gal med tuppen i arla morgonstund? Jo'rå så att....Det gör ju inget att klockan ringde kl 04 i morse för att jag skulle hinna med att klämma in en rask morgon -promenad innan jag beger mig till det stora "huset". Det är ingen bedrift kan jag säga, att gå upp klockan 4 på morgonen; bedriften ligger i att jag lade mig i sängen klockan 22.45 efter ett normalt arbetspass och nu är jag igång igen och ska göra ett till normalt arbetspass. Inga konstigheter? Det hör ju till saken också att jag håller på att arbeta upp flåset till November då jag åker till New York - New York Marathon here I come! En helt galen idé kan jag tycka nu. Det förstår ni nog själva med mina arbetstider!
Om jag inte hade familj skulle denna arbetsbelastning inte göra någonting. Då skulle jag jobba ännu mer - hemma. Plugga och uppdatera mig varje dag, så att det jag gör på dagarna i praktiken kunde backas upp av teorin som kunde ge svar på: Varför? Hur? När? Hur länge? Nu blir det varken hackat eller malet för mig. Men men skam den som ger sig!
Näe nu ska jag plugga in Ipod:en och fortsätta lyssna på deckaren: Glory in death - spännande!
Kom ihåg:

FULLSTÄNDIG FRIHET FINNS INTE. DET SOM FINNS ÄR FRIHET ATT VÄLJA OCH ATT SEDAN STÅ FÖR SITT BESLUT.

PAULO COELHO

5 kommentarer:

  1. Men Kära Hjärtat!
    Du måste ju sova också...Hur ska detta gå? Fast det är klart, sömn är överskattat, sägs det...
    Oh vad det ska bli spännande att följa med i denna process...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kom på en sak om som handlar om processen; De behöver inte plugga på fritiden för att förstå vad du gör på arbetet, för det vet du redan. Du kan alltihop! Så det är bara till att njuta av att du är sjuksköterska, en väldigt bra sådan. Sedan när det lugnat ner sig lite då är det kul att fördjupa sig i litteraturen, fast du kommer bara att läsa det du redan vet...
    Kram igen

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅÅhhh Karin!!!
    Jag saknar dig på jobbet! Kom tillbaka snart. Å jag lovar; jag ta't lugnt och bidar min tid. Hoppas du inte är alldels söndertrasad! Vi ses snart!
    Kram
    Lee

    SvaraRadera
  4. Är du galen människa?

    SvaraRadera
  5. Ha ha ha Ha-nn-ah-ha! Det har jag försökt att visa i flera veckor, ju!! Och nu när fåglarna börjar kvittra redan klockan fyra på morgonen så kan jag ju inte annat än att gå upp och stråla! NOT! See ya today!
    :) Lee

    SvaraRadera