onsdag 11 mars 2009

Jag ser det snöar jag ser det snöar det var väl - åt h*lvet*!

Hej igen

Det är svårt att förstå att det finns ett varmt Afrika när jag tittar ut genom fönstret och ser min bil begravas av snön som vräker ner från himlen. Jag var i just Afrika, Tanzania en månad förra året och bodde vid foten av Kilimanjaro. Det var mäktigt! I maj kommer en grupp från staden Moshi och besöker Uppsala och Stockholm. Det är synd att de inte kommer nu och får uppleva riktig vinter.
Men JAG säger bara - vägra snö! Jag hade ju tänkt börja cykla så smått och så ser det ut så här ute: SNÖÖÖÖÖÖ! När jag åkte bil från jobbet i går kväll var det ooooppppsss hhhaaaaaalt! Men jag är ju lite knäpp och förstår mig inte på hur halt väglag kan vara, förrän jag kom hem och mannen i huset berättade vilka bravader han hade varit med om. Och vet ni jag skrattade gott, inte åt att någon grannes bil fått sig en törn utan mer hur "hubbies" bil piruettat sig nedför backen och gjort 180 graders cirklar på hela vägbanan. Vilken tur att ingen annan stackare befann sig i backen och på vägbana samtidigt som kolossen till bil kom farande nedför backen.

Vila i förnuftet - verka i passionen, vet ja'!

Ka-tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar