fredag 20 mars 2009

Hej det är jag igen!

I dag, i morgon och på söndag är jag ledig. Jepp ni läste rätt: l-e-d-i-g stavas precis som det låter. Och jag kan bara säga så här: det är så j-vla skönt att bara vara. Jag hade i och för sig planerat saker som jag skulle göra idag. Stor handla (alltså ni vet den där stora "en-gång-i-månaden-handlingen"), dammsuga, tvätta och så hade jag tänkt ta mitt långpass idag ner till Alvik (ca 1,2 mil). Ni ser, bara roliga saker. Men så dök det upp något som jag faktiskt inte hade räknat med: baksmälla-light. Eftersom jag har rört mig i "hemma-jobbet-sfären" i fyra veckor så bestämde jag en date med två av mina kompisar på puben igår. Och i morse när jag vaknade önskade jag att jag inte hade tagit den där sista ölen. Någon som känner igen sig - anybody?



Så nu sitter jag här och gör ingenting. Men jag är inte ledsen för det utan tar saker och ting som de kommer och jag gör det som en tapper kvinna. Det får helt enkelt bli en sån där dag då jag inte gör någonting. Och det kära vänner är jag bra på - att inte göra någonting! Det har jag till och med papper på. Sökte ett jobb på SL en gång i tiden som utbildare och för att komma ifråga för tjänsten så fick jag gå igenom ett "psyk-test" för att se om jag var lämplig. He he he. Ur dessa 300 frågor som jag kryssade i mina svar, kunde psykologen utläsa att jag inte hade några som helst problem att koppla av! Det ni! För övrigt så fick jag jobbet - MEN jag tackade nej. Undrar varför? Kommer säkert på det någon dag!

Eftersom huvudet inte tillåter några större utsvävningar idag tänkte jag bara ta mig ner till affären nedåt gatan och köpa lite middag till i kväll. Jag ska också hämta mina böcker som jag köpt och som har landat hos postombudet. Så resten av dagen hänger jag en skylt "STÖR EJ" runt halsen och påbörjar min bok som jag längtat efter: "Introduktion Till Socialpsykologi" av Angelöw och Jonsson. "Boken presenterar en bred översikt över olika teorier om mänskliga möten och den sociala omgivningens påverkan på individen. Dessutom behandlas några för socialpsykologin centrala områden såsom grupper och grupprocesser, kommunikation samt attityder och värderingar".

Låter inte det spännande så säg?!!

Ka-tjing!

"False words are not only evil in themselves, but they infect the soul with evil". Socrates

3 kommentarer:

  1. En liten hangover kan nästan bara vara skönt...Särskilt om den är värd det hela....Och så är det ju inte så tokigt att hänga upp denna så praktiska skylt....I varje fall om inte taket hotar att trilla ner....Vilket det ju sällan hotar att göra...Tack och lov..
    Du ska börja på en bok ser jag...Jättebra Lee!
    Jag ska käka lunch framför Oprah jag...Hon pratat för närvarande om balansen i livet...Härligt..
    Jag var ju också ut igår..På Schlagerbaren...Asamysigt...Hade tappat bort all underbar 80-tals musik märkte jag....Jättebra show var det också...Satt på en stol och dansade och drack isvatten....En ny men icke ointressan upplevelse...Kram

    SvaraRadera
  2. ÅÅhhh vad härligt Karin. Det där med isvatten tycker jag låter som en asabra idé. Ska jag använda mig av nästa gång jag får för mig att vistas utanför "hemma-jobbet-sfären". Du kom hem ordentligt förstår jag. Bra, bra. 80talet och all den musik som gjordes då! Wow! Du får berätta sedan när vi träffas.// Själv börjar jag återhämta mig och ska läsa lite och sedan dammsuga. Eller kanske inte. He he he.
    Alla kramar
    Lee

    SvaraRadera
  3. Hej vännen...så skönt det låter...att vara lite småbakis...slappna av och att kunna bita i en bok man sett fram mot. Må gott...*khramen*

    SvaraRadera