tisdag 24 mars 2009

Kära blogg! :)

Nu sitter jag här och myser med en kopp kaffe medan stormen blåser omkull vår soptunna och vädermakaren däruppe har fräckheten att pådyvla oss mer snö!! Vägra mer snö!! Då är jag förlåten när jag sitter och tänker på vyer som den här uppe till vänster. Turkost hav, inga människor i sikte, solen skiner på sitt bästa sätt och jag kan läsa alla böcker jag vill! Men så kryper verkligheten på och jag tänker på att jag snart ska gå en ½ mil och cykla tillbaka. Well well solen skiner även i detta land, vad kan jag mer begära?


Jag har just buntat ihop våra räkningar och konstaterar att månaden är snäll med oss. Men hade jag fått lön efter prestation på dagar och kvällar, hade jag haft betydligt mycket mer i plånboken! Inga konstigheter kan jag säga.
På torsdag får jag min första lön på tre år och jäklar vad jag ska fira.......på jobbet i helgen!

Har börjat läsa avhandlingen "Vägen in i ett yrke" på 332 sidor, och den är SÅ bra. Jag håller med och känner igen mig; så här är det att jobba och vara nyexad sjuk-
sköterska. Attans vad tjock bunten blev som jag printade ut, så tjock att jag var tvungen att använda buntband för att "knyta ihop" tegelstenen. Usch nu tänker jag på miljön. Många sidor blev det.
Näe, nu måste jag tuffa vidare om jag ska hinna hem igen och fixa "mellis" till våra två "tomtar" när de kommer hem från skolan.
I NATT SMIDDE JAG TUSEN PLANER, MEN I MORSE GJORDE JAG SOM VANLIGT!
Ka-tjing!
Ps Bilden är från ett folktomt Zanzibar Dec. 2008. Ds

3 kommentarer:

  1. Lee, det är så underbart att läsa din blogg..jag blir glad ända in i själen. Apropå själ, ven denna själ kommer att vandra på jobbet under helgen. Hälsa Brittherna.
    *kram*

    SvaraRadera
  2. apropå cykel....
    den heter ULTRA 547 och längtar efter att trotsa vädrets makter och ta våren tillbaka!

    SvaraRadera
  3. Hej Lee...Tack för en helt suverän nursingdag..Det var helt underbart att få arbeta tillsammans med dig...Och roligt hade vi också..Häftigt att dela denna så tillfredsställande känsla att ha gjort så gott för patienten...Ja, du är en bra sjuksköterska du..Som nu spelar på andra planhalvan .....

    SvaraRadera