lördag 14 mars 2009

Nu kan jag aldrig mer säga; vägra Melodifestivalen...

Vad gör man när yngsta sonen vill se Melodifestivalen på plats? Jo man säger: Näe faen jag har ingen lust...Säger man alltså inte. Utan; klart att du ska se Melodifestivalen IRL (=in real life). Så vi kuskade till Globen idag och kollade in genrep nummer 1. Och det var kul; vi satt väl inte så där jätte HURRA! i Globen men sonen var nöjd och lycklig. När Caroline af Ugglas sjöng sin "Snälla snälla" fick jag tårar i ögonen. Vilken låt! Kanske inte låten som kommer slå på dansgolven i sommar, men va' faen, lyss och gråt! Eller gör som jag: När jag hörde Emilias låt - tänkte jag på mannen i mitt liv, min äkta hälft och kamrat genom livet:

You’re my world
You’re the moon and stars above
You’re the reason I know love, love, love
My only cause for being
You’re my world
You’re the odour of my heart
Always close though we’re apart
You know You’re my heart, my soul my reason
You’re my world!

Är det inte stort så säg?! Well dock glad i hågen och några 100 lappar fattigare (CD, pin och en grön-lysande-pinne) styrde vi sedan kosan hemåt igen för att se Petra Mede sminkad och going strong i kväll!

Sedan måste jag få slå ett slag för min arbetsplats: De är så himla goa; tack Hannah för att du står ut med mig och har stått ut med mig dessa veckor, tack Karin för att du alltid tillåter mig att vara mig själv (- hur jobbigt det än är på skalan!), tack Lollo för att du finns där när jag behöver "dela"! Tack Marie för att du är så söt och den bästa av de bästa, och tack Jennie för att du är så inkännande och fin.Tack alla andra för att det blir och är så himla roligt att vara med i processen, processen som blir och fortgår när man vill göra livet lättare för den människa som kanske inte har så mycket tid kvar av själva livet. Jag vet att jag har blivit knäpp, eller kanske knäppare om ni så vill, men jag känner att det är en ynnest att få jobba där jag jobbar. TACK!!

Jag vet att ni är flera därute som skulle vilja lämna kommentarer, men som inte vill skapa konto hos Google (@gmail.com-konto). Jag ska forska i saken och se hur man lämnar kommentar utan att behöva skapa ngt bestående. Kanske finns någon i detta avlånga land som vet hur man ska göra för att dänga in en kommentar utan att behöva - ja, öppna ett konto?

Cykel?! Ja jag ska köpa en cykel. Jag vill ha en cykel som inte är en mountain bike, inte är en racer utan någon mitt i mellan dessa två cykelstilarna. Betty hur är din cykel? Jag har inga krav på utseende eller färg, utan jag vill att man ska kunna cykla 5-9 mil och tycka att: Faen den här cykeln är ju UNDERBAR!! Så vill jag att det ska vara!

Nåväl nu ska jag laga mat - igen. Men det är ett riktigt nöje så här på helgerna. När tiden finns för planering och anrättning. Så mot köket och kastrullerna.

Glöm inte att leva livet innerligt när du ändå håller på att leva!

6 kommentarer:

  1. klicka runt på dina "settings", äsch jag har ju allt på engelska men det heter väl nåt liknande antar jag, så klickar du i att du vill att vem fan som helst ska kunna lämna en kommentar (de inte inloggade blir då "anonyma")
    fritt fram för alla!
    sen kan de väl skriva sina namn i kommentaren om de vill vara mer synliga

    och när du ändå håller på kan du väl ta bort det där som vill att man skriver i ett knäppt ord innan man skickar sin kommentar, för att verifiera att man inte är en maskin som ägnar dagarna åt att förgylla bloggar med spam
    just nu vill den att jag ska skriva braya för att du ska kunna se det här......BRAJA! VA?

    SvaraRadera
  2. jajustdetja....cykeln!
    den är precis en sån.....mittemellan som man gillar

    SvaraRadera
  3. Tack snälla snälla snälla Betty! :) Jag hör av mig mera för att kolla på cykeln. Som du vill bli av med? Settings sa du, ska kolla.

    Take care if U can't be careful!
    Stora kramen
    Lee

    SvaraRadera
  4. Faen den här cykeln är ju UNDERBAR!! Det enda cykel som det går att säga så efter 9 mil är att köpa en motorcykel.
    Frippe

    SvaraRadera
  5. Hej Frippe Ha ha ha Jag tror personligen att om jag använder en motorcykel i Vätternrunt blir jag "diskad".....ju! Så näe vägra motorcykel.
    Lee

    SvaraRadera