torsdag 26 mars 2009

Ja kära blogg;) eller ;(

Tiden bara går och går och jag gnor runt ibland för att hinna med så mycket som möjligt. Speciellt då när jag är ledig. Som till exempel känna mig sjuk, vilket jag inte har tid med när jag jobbar. Jag är en trogen arbetsmyra av många generationer tillbaka av arbetsmyror. Men nu har jag ont i magen, ont i kroppen och min bästa kroppsdel har jag också ont i!! (Gissa vilken del det är?) *skratt* Så strax ska jag ringa mannen i mitt liv och be honom köpa ngt slag av skräpmat så vi kan sitta framför tv:n å kolla in den senaste Bond filmen. Ska bli så mysigt!

Började läsa en bok igår och den är så himla underbar att läsa, hör här: "I like symbolic interactionism because it addresses so many of the issues that are important for those people who wrestle with what the human being is and why the human being acts. /.../ Interaction with others is almost always important,.......". ur Symbolic Interactionism by Joel M. Charon. Sån't här blir jag lycklig av när jag läser. Snacka om att "rock the boat". Att läsa håller hjärnan igång och risken för "försoffning" blir mindre - tror jag.

Har gjort en kompis glad och lycklig idag när jag tipsade henne om att man rear boxen med "6 and the city". Nästan ½:a priset på Åhléns. Det ni!

Nu ska jag vidare mot telefonen som sagt och ringa till mannen i mitt liv. En av dom!

*ASGRV*



Ta det lugnt där ute!





2 kommentarer:

  1. Din kompis är skitglad....Blir borta en vecka eller så från avd för att kolla på lådan i sin helhet...Ba`så ru vet:)
    Jag älskar citatet från boken! Som du vet så tror jag oändligt på detta med interaktioner åt alla håll och kanter...
    Jag blir bara så oerhört fascinerad över att du läser engelsk litteratur...Och avundsjuk...
    Alla Kramar!

    SvaraRadera
  2. Jaaa jag vet att du blev glad. Den ligger här på bordet, den lilla skokartongen i rosa *fniss*.
    Take care if U can't be careful
    Kram i bäng

    SvaraRadera