onsdag 18 mars 2009

Hej.......

.....det är jag, igen! Vilken underbar morgon! Himlen är alldeles blå och faktiskt; klockan 04:05 i morse hörde jag fåglarna. Helt otroligt. Nu blir det vår. Allvarligt talat jag är ju inte en morgon människa i själ och hjärta. Men om jag (och alla andra trött- näsor) inte skulle utför positiva affirmationer på morgonen så här i arla morgonstund, ja då skulle det gå åt pipsvängen. För det första skulle jag aldrig komma ur sängen och för det andra; hur skulle jag då komma till jobbet? Jag bara frågar. Utan några som helst konstigheter eller problem skulle jag kunna gå och lägga mig igen och säkert sova till 9. Men här kommer själva grejen, jag tillåter mig inte tänka sådana tankar utan jag tänker så här: Vad kul det ska bli att jobba idag! Livet blir mycket lättare då.
Sedan kommer det dagar som jag bara inte kan förhålla mig positiv till.

Oj oj oj klockan går, måste fixa lite saker innan jag sticker till jobbet. Be careful out there!

The one and only - faktiskt - Lee!

1 kommentar:

  1. Hej Lee!
    Spana in Vårdfackets hemsida! Där presenteras en avhandling om den nyfärdiga sjuksköterskan! (Har också skrivit en kommentar där).
    Hälsningar från ett hjärnskakat blåöga:)

    SvaraRadera