torsdag 12 mars 2009

Vila i förnuftet - verka i passionen.......

........har inte jag gjort idag! Det blir ju så ibland. Inga konstigheter. Så himla bra uttryck precis som "Cykla och vält"! Jag vet inte hur ni är "funtade" men jag ser ju i bilder, visioner och kan ni se er värsta ovän cykla och sedan välta? Ha ha ha! Så kan jag visualisera ibland när jag inte riktigt tycker om någon. Men jag vill ju inte bidra med dålig karma så jag gör det hemskt sällan, alltså önskar att någon ska cykla och sedan välta!!

By the way, ni kan blåsa av jobbjakten till min kompis, hon har rott hem ett anställningsavtal och är numera "hemma" på arbetsmarknaden. OCH hon fick bra mycket bättre lön än vad jag fick!! Ha - ja vem har inte fått det, om man säger. Men som jag brukar säga: 'Cos she's worth it!!



I morgon är det fredag; då ska jag bjuda familjen på "Grillade pilgrimsmusslor med lufttorkad skinka och basilikaolja", skit gott kan jag säga! Hör av er om ni vill ha receptet! Till detta dricker vi antingen en fet skumpa (köpte en flaska årgångsskumpa för några månader sedan, så där - då fick jag det sagt) eller så dricker vi vitt mousserande typ Rotari (Yes Karin den är fin) eller Pongrácz från Sydafrika som smakar friskt och lite rundnätt choklad (Yes Karin den är heller inte fy skam). Se där, där fick jag till det igen!! Eller så kan jag skriva: Mums! Nu har mannen i mitt liv gjort pannkaka, och jag är för trött för att vägra pannkaka. Så - mot maten!


Och tänk på att: var snällare än nödvändigt för alla du möter har någon slags strid att vinna!


Katjing!

2 kommentarer:

  1. Vad säger man...Det är inte särskilt ofta jag saknar ord...Du är helt otrolig på att fånga livet som det är här och nu...Fastnar just för detta med att cykla och välta...Dels finns det faktiskt det en person som gärna finge välta lite grann i alla fall....Dels välte jag själv i går å det grövsta...Så just nu heter jag Blåöga...Är så glad att det inte blev någon ansiktsfraktur...Jag tycker mycket om Rörstrandsgatan men inte på så nära håll....
    På tal om Prongràzc så delade vi en sådan idag och kollade på Stones in the Park från -60 någonting..En konsertfilm som spelades in två dagar efter att Brian Jones tagit livet av sig...Filmen är mer än häftig...Kram

    SvaraRadera
  2. "Jag tycker mycket om Rörstrandsgatan men inte på så nära håll" - Åh kära Karin, hur ser du ut!? Först skrattade jag när jag läste din så härliga frasering och påhittighet men sedan slog det mig: Hur gick det med resten av dig, ex glasögonen? Ack Blågöga jag får klappa om dig när vi ses nästa gång! Tack för att du finns!
    Kramen
    Lee

    SvaraRadera