måndag 9 mars 2009

Livet som jag ser det.

Hej


Idag har jag varit ledig - ledig i den bemärkelsen att jag inte jobbat för pengar. Annars har jag tvättat, städat, diskat, lagat mat och handlat - inga konstigheter, om man säger. Har också haft lite fritid: dregglat över NYC Marathons hemsida och drömt om att kunna slå världsrekord i marathon för tjockisar! *skratt*. Jag läste någonstans att 8 timmar och 30 minuter är max för loppet i NYC och det måste man väl vara snigel för att inte klara. Eller? Å så brukar jag tänka: kunde krut-gubben "Ingo" springa maran 110 kilo tung och under 4 timmar, så kan jag. Så tänker jag! Tänk er vilken grej!! Hoppla!! Har också tänkt att utför den svenska klassikern under ett år. Låter inte det kul så säg att cykla, simma, springa och skida! Åka skidor är det lite si och så med; sist jag stod på ett par skidor för att åka vågrät, var säkert tio år sedan. Det blir till att sno ett par rullskidor någonstans, med tungan rätt i munnen och guds försyn ska det nog gå det också. Oy vey!



Jag har letat fram mina böcker: "Träna mentalt och förbättra ditt liv" och "Meditera för ett bättre liv" av Bosse Angelöw, som också kommit ut med boken "Glädjerapporten". Bosse A är förutom författare också docent och socialpsykolog, och det mina vänner låter inte det intressant så säg? Så nu har jag suttit och dreglat över http://www.studera.nu/ och kastat in en ansökan till vidare studier i höst. Jag tänkte att studera via internet - passar ju keps, tänkte jag. Jag skulle helst se att dygnet har 48 timmar då skulle jag kunna plugga lite mer medan jag jobbade. Men just nu fungerar det inte. Till hösten har jag blivit varm i kläderna på jobbet och kan ägna mig åt lite annat också - må tro? Inga fritidsproblem alltså.



Nu ska jag gå och lägga mig å läsa "I taket lyser stjärnorna".


Med hopp om att ni alla har det bästa av tider

2 kommentarer:

  1. *skrattar*
    Lee min vän...självklart kommer du att ha tid över till en massa...såsom studier, familj, vänner, böcker, träning, maror etc...

    Själv har jag just skickat in en ansökan till Just-tids-ieministern och bett att få dispans på att ha 36-timmarsdygn. Eftersom det är var jag befinner mig tidsmässigt.

    Massa kharma...kramar
    Cina

    SvaraRadera
  2. hey! ska jag också göra; skriva till din minister! får se vad han säger.
    hepp

    SvaraRadera