fredag 27 mars 2009

Ska inte vara.......

.....så långrandig. Är på väg till jobbet så sakteliga och försöker uppbåda ngt slag av GO!Och det ska jag säga: Idag känns det oövervinnligt att få till ngt sådant kan jag säga. Jag är inte trött, nej det är jag inte. Jag är less! Nu har luften gått ur mig. Hur ska jag gå vidare härifrån kan jag fråga mig då. Hm. Lusten flög sin kos.....Bajs! Ja ja då bestämmer jag att det bara är att gå på tomgång ett tag och se hur saker och ting artar sig. Jag bestämmer! Visst är det underbart att du (jag) bestämmer hur det ska vara i nuet och hur det ska bli - i framtiden. Underbart! När jag kom fram till att det bara är jag själv som kan göra något åt mig själv och min egen situation (flera år sedan), höll jag på att bryta ihop. Nu när samma tanke slår mig så blir jag så himla glad att jag förstår och kan använda mig av dessa två ord: JAG BESTÄMMER! Och så gör jag det, bestämmer mig......att jag är less! *skratt*!
Jobbar i helgen. Skulle helst ha varit hemma och ta hand om livet: barn, man, mig själv och hem. Men men jag kan inte få allt här i världen. Det är ok att jobba helg. Livet är lugnare, så också arbetet på jobbet. (Behöver inte vara det men...) Och jag kan tuffa på med mitt.

Jag har glömt bort att uppdatera er alla (eller i alla fall ni fem som läser min blogg) med min träning inför maran i NYC. Och det går så där. Jag lyckas inte riktigt med fullvärdig träning, trots att jag utför minst en halvtimmes pulshöjande träning varje dag. Och i jobbet blir det ju ett och annat steg. Men jag är inte riktigt nöjd med mig själv. Ska fundera lite i helgen hur jag ska lösa detta. Tiden går ju hallå!! what's new?!

Näe nu säger jag: Hej hej - och have a good one!

4 kommentarer:

  1. Hjätat...Hjärtat...
    Jag känner så väl igen mig...Ambitionerna är höga och kunskapen finns om hur jag ska gå till väga..Men av och till är det inte så lätt...Det finns dagar när jag tänker att det bara inte funkar liksom...Men så kommer det istället en dag när det är "flow" och allt känns bara så bra...Skulle möjligen kunna vara livet i sitt esse som jag talar om..Häftigt jag sitter mitt i skogen och skriver hos mina föräldrar,i Ångermanland och snödjupet är nästan en meter och mer snö faller det för fullt...
    Lee detta med maran kommer att funka! Du är bara på en filosofisk viloplatå...Alla kramar..

    SvaraRadera
  2. Hej Lee,
    maran kommer du fixa. Precis som allt annat du gett dig fan på att fixa. Jag har sällan träffat någon människa med ett större driv än det du har och en inre kraft som styr dig i "rätt" väg. Jag är övertygad!

    Apropå allt och inget...länkar en blogg till dig där en väninna till mig varit på studiebesök på ett äldreboende i Danmark. Otroligt! Läs och njut om du hinner...*kram* Cina

    SvaraRadera
  3. Länken:
    http://nastasia-nastasia.blogspot.com/

    SvaraRadera
  4. Hej Lee!Måååååndag...say no more!!!!Spelar ingen roll hur mycket jag bestämmer mig för att det är jag som bestämmer....det suger!Annars är ju livet som vanligt; rätt tänk och rätt verktyg men i syvende och sist så är det ju hela tiden upp till MIG.Kul i jul..kanske...
    Ja, ja, nu vet du iallafall att jag också läser dina visdomsord...//Monika

    SvaraRadera