onsdag 2 september 2009

Livet på en pinne - Onsdag igen!

Som sagt; livet hastar på, chop-chop så har en till vecka gått i livet. Faen jag tycker inte att jag hinner med. Måste vara lite långsam av mig? Näe tror inte det! :S

Trodde att dagen skulle bli lugn och skön. Har just mindmap:at klart första inlämningsuppgiften på socialpsykologin (som ska vara inne 20/9) och tänkte skriva ihop grejset nu. Men då kom jag på att jag måste ut på stan och ragga kurslitteratur. Faen då!! Men samtidigt blir jag glad över att jag bor där jag bor; jag, vi har ju ett helt hav att ösa ur när det gäller kurslitteratur, ja litteratur över huvudtaget.

Åker ju till Örebro på fredag, och Hanna är så gullig; hon har jour på fredag om jag (eller ngn annan stackars sate) skulle villa bort mig i Öret. Tar med mig kartan för säkerhets skull. Jag hoppas också att jag ska hinna att träffa SusanBusan. Vi får väl ta en stående vid Pressbyrån är jag rädd för. Bokade tågbiljetten Öret-Sundsvall igår. Tycker det ska bli så himla kul med detta att dels få mer kött på benen i form av kunskaper (intro och föreläsningar i mina två ämnen: socialpsykologi + palliativ vård) men samtidigt ut och röra på mig. Sundsvall har jag aldrig varit i mer än att jag svischat förbi med bilen några gånger. Ja faktiskt. Jag har varit norr över en hel del när jag tänker efter.

Jawell! Måste rusa in i duschen, näe jag vet det är ju inte jul än, men det börjar klia under armarna!! Och sedan vidare till "bibblan" eller "bibblorna" - pluralis ska det vara.
Ikväll ska jag till Cina och käka middag, vi har inte setts sedan vi slutade plugget i princip. Det ska bli så himla roligt.

Sedan börjar det dra ihop sig för en "Boklådemiddag", tror jag. Jag har samlat på mig böcker i källaren och jag går i valet och kvalet om jag ska ha den där middagen eller köra hela rasket till Läkarmissionen. Båda sakerna går ju till välgörande ändamål kan jag säga. WEll well vi får se.

Var försiktiga där ute!!

Ps I förrgår var jag ute och gick med Kerstin och vi besökte Örtagården. Vilken oas! Jag blev helt absorberad av den lugna miljön. En plätt i en kolonilottby med en massa planterade örter, stenar med visa ord på och vindspel. Jag fick en massa ideér om hur jag skulle kunna ha det i vår trädgård. Ja Feng shui säger jag bara. Appropå Feng shui, www.kristallrummet.se ska ha en Feng shui skola fram till nov/dec, läs där om du är intresserad. :) Ds


2 kommentarer:

  1. YIPPIKAAAAAYEEE!!!!! Vilken kväl det blev Lee...det gör vi om...du e grym!
    <3

    SvaraRadera
  2. Jippei kayeeee, Cina ja jäklar det gör vi om.....med lite mindre vin inblandat!! Om man säger. TAck själv och dito säger jag då.
    Sitter på tåget till Sundsvall och tycker att livet är ok. Men längtar redan hem. Take care if U can't be careful, som jag brukar säga!
    <3
    Lee

    SvaraRadera