söndag 20 september 2009

Hembakade mjuka kakor........

.....det är mitt liv det se!! ;) Synd att jag inte får äta desamma! Hela förmiddagen har gått åt till att baka sockerkaka, mjukpeppar kaka och saffranskaka och jag får inte en endaste liten tugga. Jo om jag skulle masa mig iväg och kolla in Viktors fotbollsmatch ikväll - då kan jag köpa en bit av mina egna kakor. Näe NU ljög jag. Saffrans kakan har Lukas gjort. OM jag hinner drar jag iväg och kollar fotbollen. Då kanske Viktors tränare också blir glada. Äh jag bara skojar lite. Jag skrev ett mail till dem för ett par veckor sedan och tyckte och tänkte om fotbollslagets framtid; och som vanligt när en viss kritik framförs går människor i försvarsställning och det blir knas. Så summan av kardemumman (hade jag för övrigt i pepparkakan idag :) ) jag brydde mig inte om så mycket hur min mycket välformulerade och sakliga mail gick fram - nu har jag fått säga vad jag tycker. (Det lät på ledarna att de tyckte jag skulle komma och kolla på matcherna och träningarna innan jag la mig i (deras) "jobb". Och jag kontrade med att jag aldrig är i skolan med våra barn, men jag lägger mig i lärarnas och skolans sätt att sköta verksamheten ändå...) Ja ibland är det lite fy skäms på mig!!
En sak till: Jag har fått möjligtheten (igen) att få ägna mig åt sjuksköterskeyrket som timmis på mitt gamla jobb. Och jag är SÅ GLAD för det!! Det passar så bra nu när jag pluggar heltid och kan jobba då och då. Om jag inte missuppfattade min chef så lovade hon mig en heltidstjänst med början den 1/1 2010. Och jag tar det kan jag säga. Nu blir det faen åka av kan jag säga. Jag kommer förmodligen bli som en fistel i arslet på en del människor, och guda sänd för andra människor för HÄR KOMMER JAAAAAAGGGGG!!!
Så i morgon ska jag göra mitt första pass som timmis och det ska bli roligt - TROR JAG??!! :-) Får se om jag kommer ihåg något. Hm.
Nu ska jag hämta mitt leg. och sedan måste jag skriva klart min uppgift i "Palliativ vård" för att sedan börja på nästa inlämning (2) på "Socialpsykologi".
Det är ett underbart väder ute och jag skulle behöva fixa på tomten lite, men har ingen lust eller tid för det. Har börjat med operation övertalning med Hubbie att vi ska överge huset och flytta närmare stan; lägenhet You know. Jag vet att det kommer ta några år (läs många år) men jag är tjurig och envis så en vacker dag!! Eller så byter jag Hubbie mot en annan Hubbie!! ASGRV! Näe skojade bara.
OK ha de gött alla och önskar er en jämrans härlig söndag och en ännu finare början på måndagen!!
Ka tjing!!

5 kommentarer:

  1. Hurra hurra! Då ses vi i morgon. :D Jag jobbar kväll så då hinner vi kramas lite :D

    SvaraRadera
  2. Tänk vad asets kul att få jobba med dig idag...Velcome back to Home!!!
    Närmare säger du? Ser fram emot pansjoperioden..Om man säger....Kram

    SvaraRadera
  3. Hurra hurra jag fick jobba ida'!

    Tack för idag flicker och för alla kramar!

    Love ya'

    PussåKram
    Lee

    SvaraRadera
  4. Hurra hurra! Du ska jobba med mig på lördag och söndag. *Lycka, bullar & saft*

    SvaraRadera
  5. hurra hurra det ska bli så roligt att jobba med dig hannah!! yes lycka bullar å saft....kan vi nog ordna. kramen Lee

    SvaraRadera