söndag 8 augusti 2010

Hemma igen

......Borta bra men hemma bäst. Det är lite så för mig i alla fall. För chipparna också, kanske inte för lill chippen då. Han skulle nog kunna vara borta hur länge som helst bara han har sin mamma (moi ;) med sig. Mamma är bäst! *skratt*

Måste strax gå och knyta mig eftersom det är morgonpass som gäller i morgon. Nio dagar kvar (även om min chef inte riktigt vet det - än, alltså dagen jag slutar.) Jag lovade att stanna över den andra semesterperioden och den slutar på söndagen i vecka 34 (29 aug) som för övrigt skulle bli min sista dag, sista helg. Kommer kanske tillbaka, kanske inte. Vi får se. Tänker skaffa mig en mentor, har förresten redan gjort det - vi får se hur det går och hur jag (vi) ska utveckla det.

Den 26 aug börjar jag min vidareutbildning i psykiatri, psykosocial onkologi för sjuksköterskor och sedan tänkte jag läsa medicin; cancersjukdomars uppkomster och behandling och........ Det blir bra! Måste kolla hur jag gör för att söka studielån. Har aldrig gjort det, eller gjorde jag det ngngång på 90 talet? *skratt*

Layla tov om man säger!

2 kommentarer: