lördag 7 augusti 2010

Hej skrev ett skit bra inlägg på min blogg alldeles för en minut sedan: Den försvann!! F*n!!
Familjen är i Göteborg och ska göra Liseberg idag. Jag hade hellre bara hängt i stan, shoppat lite och kanske kollat in en och annan bar/restaurang. Näe istället får jag tillbringa dagen med en miljon andra barnfamiljer; stångandes, skrikandes och kladdandes. Vad gör man inte för sina barn!? ;)

Om ni inte gjort det än måste ni leta fram artikeln i DN som skrevs av sjukshusdirren på KS Solna och chefsläkaren på Astrid Lindgrens Barnsjukhus Solna. Hur de ondgör sig över dagens sjuksköterskeutbildning. Till viss del kan jag hålla med om att dagens utbildning har solkiga hörn, men att skjuta över Astrid Lindgrens dåligt skötta organisation på utbildningen för sjuksköterskor är lite väl magstarkt. Jag tycker att sjukvården måste ta ett större ansvar för sjuksköterskor när de kommer ut i klinisk praxis. Hur kan man vara så naiv att tro att nyexade sjuksköterskor ska vara utbildningsklara, det är ju när man som nyexad syrra börjar det verkliga kriget.....Kriget att lära sig sitt yrke under minsta möjliga tid och minsta möjliga resurser. Denna sjukvårdsorganisation där sjukhusdirektören och chefsläkaren befinner sig högst upp i hierarkin, de som verkligen har makt och mandat att kunna göra gott. Istället fokuserar de på helt fel saker. Städa i den egna organisationen först sedan kan de kolla på grannen och tala om för honom/henne vad som behöver göras. Varför inte samarbeta och pröva på något slag av teamarbete??!!
Nåväl måste dra mig mot Liseberg!
Allt gott!
<3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar